Kryptowaluty kuszą sklepy. Tyle że ich kursy mocno spadły

Rośnie liczba sklepów, zwłaszcza luksusowych, akceptujących płatności cyfrowymi tokenami. Jednak ostatnie silne spadki ich wartości mogą spowolnić albo nawet zatrzymać ten trend.

Publikacja: 23.05.2022 23:39

Gucci nie jest pierwszym potentatem odzieżowym, który wprowadza płatności kryptowalutami w swoich sk

Gucci nie jest pierwszym potentatem odzieżowym, który wprowadza płatności kryptowalutami w swoich sklepach w Ameryce Północnej.

Foto: shutterstock

Wraz z końcem maja włoski dom mody Gucci zacznie akceptować płatności kryptowalutami w swoich sklepach w Ameryce Północnej. Klienci będą mogli wybrać spośród ponad dziesięciu cyfrowych tokenów, takich jak bitcoin, ethereum czy litecoin. Bitcoinem można już zapłacić za sztukę kupioną w domu aukcyjnym Sotheby’s lub za wynajem jachtu od Denison Yachting.

Gucci nie jest pierwszym potentatem odzieżowym, który wprowadza płatności w tej formie. W marcu firma Off-White zapowiedziała taką możliwość w swoich sklepach w Londynie, Paryżu i Mediolanie. Klienci muszą zeskanować kod QR, który daje sprzedawcy dostęp do portfela walutowego klienta. Następnie Off-White pobiera należność i od razu wymienia kryptowalutę na tradycyjny pieniądz, który zasila konto firmy. Używany jest do tego terminal Lunu POS, który w czasie rzeczywistym znajduje najlepszy kurs wymiany.

Pozostało 82% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Blockchain
Poczta Polska wchodzi na kontrowersyjny rynek. Wypuści tokeny NFT
Blockchain
NFT na wojnie. Tokeny ochronią ukraińskie dzieła sztuki
Blockchain
Bitcoin po 10 tys. dolarów? Tak przewiduje znany amerykański inwestor
Blockchain
Nadchodzi cyfrowe euro. Testy możliwe już w 2023 r.
Blockchain
Armagedon w kryptowalutach. Jest pomysł, jak je ratować