Potentat odzieżowy Patagonia chce bojkotu Facebooka. Znalazł słaby punkt

W związku z rewelacjami w tzw. Facebook Papers dyrektor generalny Patagonii Ryan Gellert wezwał firmy do przyłączenia się do bojkotu i nacisków na Facebooka, aby wreszcie naprawił swoje platformy.

Publikacja: 01.11.2021 14:05

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Foto: AFP

„Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobi, Patagonia będzie nadal powstrzymywać się od publikowania na portalu reklam” – powiedział Gellert w oświadczeniu dla CNN. „Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas w naciskaniu na Facebooka, by przedkładał dobre traktowanie planety i ludzi nad zysk” – dodał.

Patagonia wstrzymała wszystkie płatne reklamy na platformach Facebooka w czerwcu 2020 r., ponieważ rozpowszechniają one mowę nienawiści i dezinformację na temat zmian klimatycznych i naszej demokracji. Firma napisała we wpisie na Twitterze, że nie zamierza na razie zmienić swojej polityki reklamowej.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Latające samochody wyjeżdżają na drogi. Ruszyła budowa wielkiej fabryki
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Globalne Interesy
Rekordowe kwoty za domeny. Teraz na zakupy ruszył technologiczny gigant
Globalne Interesy
Trump wesprze Muska i sztuczną inteligencję. Ale może pójść na wojnę z Google
Globalne Interesy
AI łamistrajkiem. W tej firmie może zastąpić protestujących pracowników
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Globalne Interesy
Roboty mają zyskać „mózgi”. Wspólna inwestycja amerykańskich gigantów
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni