Threads, największy rywal Twittera, stracił połowę użytkowników w kilka tygodni

Nowy serwis Mety,właściciela m.in. Facebooka zaczął z przytupem i w pięć dni na zdobył ponad 100 mln użytkowników. Jednak zaraz potem zaczął się ich masowy odpływ. Firma głowi się, jak zatrzymać użytkowników.

Publikacja: 28.07.2023 13:55

Meta chce dodać więcej funkcjonalności, aby zachęcić użytkowników do powrotu do aplikacji

Meta chce dodać więcej funkcjonalności, aby zachęcić użytkowników do powrotu do aplikacji

Foto: Bloomberg

Jak donosi Reuters, kierownictwo Meta Platforms jest mocno skoncentrowane na walce z odpływem zainteresowanych po tym po tym jak aplikacja straciła ponad połowę użytkowników w ciągu kilku tygodni po jej głośnej premierze. Taka zapowiedź miała paść z ust dyrektora generalnego Marka Zuckerberga. - Zatrzymanie użytkowników w aplikacji tekstowej było lepsze, niż oczekiwało kierownictwo, chociaż „nie było idealne” – powiedział Zuckerberg, przemawiając w wewnętrznym spotkaniu firmy. - Oczywiście, jeśli zarejestruje się ponad 100 milionów ludzi, idealnie byłoby, gdyby wszyscy lub nawet połowa z nich została. Jeszcze tam nie jesteśmy – dodał.

Zuckerberg powiedział, że uważa spadek za „normalny” i spodziewa się wzrostu ponieważ firma dodaje więcej funkcji do aplikacji, w tym wersję na komputery i funkcję wyszukiwania.

Meta chce dodać więcej funkcjonalności, aby zachęcić użytkowników do powrotu do aplikacji. - Na przykład upewnić się, że osoby korzystające z aplikacji Instagram widzą ważne wątki – powiedział Chris Cox, dyrektor ds. produktu.

Czytaj więcej

Nowy serwis Zuckerberga gniazdem propagandy Rosji i Chin. „Ćwiczenia na demencję”

Rzecznik firmy odmówił komentarza w sprawie spotkania. Komentarze kierownictwa pojawiły się dzień po tym, jak Meta zachwyciła inwestorów prognozą wzrostu przychodów, oznaką powrotu firmy, która spotkała się z głębokim sceptycyzmem co do ogromnych wydatków na metaverse w zeszłym roku. Komunikat wynikowy spowodował, że akcje Meta wzrosły w czwartek o 8 proc.

Zuckerberg powiedział pracownikom podczas konferencji online, że wierzy w prace firmy nad technologią rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Co więcej według jego zapowiedzi Meta musi zacząć inwestować w ten projekt przed rywalami, takimi jak Apple, Google i Microsoft, biorąc pod uwagę ich wieloletnie doświadczenie w budowaniu systemów operacyjnych dla istniejących produktów.

Zuckerberg i Cox zwrócili również uwagę na wydanie w tym miesiącu przez firmę modelu sztucznej inteligencji o nazwie Llama 2, który udostępniła bezpłatnie do użytku komercyjnego programistom. Model otrzymał ponad 150 tys. próśb o pobranie w ciągu tygodnia od jego premiery, powiedział Cox.

Jak donosi Reuters, kierownictwo Meta Platforms jest mocno skoncentrowane na walce z odpływem zainteresowanych po tym po tym jak aplikacja straciła ponad połowę użytkowników w ciągu kilku tygodni po jej głośnej premierze. Taka zapowiedź miała paść z ust dyrektora generalnego Marka Zuckerberga. - Zatrzymanie użytkowników w aplikacji tekstowej było lepsze, niż oczekiwało kierownictwo, chociaż „nie było idealne” – powiedział Zuckerberg, przemawiając w wewnętrznym spotkaniu firmy. - Oczywiście, jeśli zarejestruje się ponad 100 milionów ludzi, idealnie byłoby, gdyby wszyscy lub nawet połowa z nich została. Jeszcze tam nie jesteśmy – dodał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie
Globalne Interesy
Rekordowa inwestycja w sztuczną inteligencję. Zrzutka światowych gigantów