Netflix wygrał z dzieleniem kont. Podniesie w tym roku ceny abonamentów

Platforma streamingowa może, zdaniem analityków, w 2024 r. nadal podnosić stawki za korzystanie ze swoich usług, w miarę dalszego odbierania użytkowników tradycyjnej telewizji.

Publikacja: 29.02.2024 12:48

Netflix z ofertą reklamową w Polsce

Netflix z ofertą reklamową w Polsce

Foto: Bloomberg

Według analityków UBS Securities Netflix podniesie ceny w swoich planach taryfowych w 2024 r., by dalej przyspieszać wzrost przychodów i zysków. Firma chce korzystać z dalszego zmniejszania się oglądalności telewizji.

- Spodziewamy się podwyżek stawek w tym roku – napisali analitycy UBS pod przewodnictwem Johna Hodulika w notatce z 27 lutego. To, wraz ze wzrostem przychodów z reklam i znacznym wzrostem liczby abonentów, powinno zwiększyć przychody firmy w 2024 r. o 15 proc. w porównaniu z 7 proc. wzrostem w 2023 r.

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie