Chmura, VR oraz 5G to przyszłość gamingu. Gry mocno przyspieszą

Zmiany technologiczne napędzają rozwój rynku cyfrowej rozrywki. A kolejnym motorem wzrostu będzie metaverse. Efekty tego mariażu mogą zaskakiwać.

Publikacja: 13.12.2022 01:21

Aż 97 proc. badanych przez EY uważa, że gry wideo są fundamentem świata metaverse. Populraność takie

Aż 97 proc. badanych przez EY uważa, że gry wideo są fundamentem świata metaverse. Populraność takiej rozrywki VR będzie szybko rosła.

Foto: shutterstock

Na razie dynamiczny rozwój branży gier wideo, na poziomie 15,6 proc. rocznie, z którym mieliśmy do czynienia w latach 2016-2021, lekko spowolnił. Jednak mimo gorszego od prognoz 2022 r. eksperci są optymistami i wierzą, iż do 2025 r. branża ta osiągnie wartość 211 mld dol. (w ub. r. było to 193 mld dol. – podaje S&P Global Market Intelligence). Impuls do ponownych dużych wzrostów da nowa technologia. A kamieniem milowym będzie metaverse. Jak wynika z najnowszego raportu EY, do którego dotarła „Rzeczpospolita”, 97 proc. badanych twierdzi, że to gaming jest fundamentem świata metawersum.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt