To będzie bardzo intensywny rok pod względem cyfryzacji służby zdrowia. Co najmniej do połowy roku potrwa pilotaż e-skierowania. W tym czasie resort chce uruchomić usługę w około stu placówkach. Skierowania wyłącznie w postaci elektronicznej będą obowiązywały od 1 stycznia 2021 r. Trwa też stopniowe włączanie podmiotów leczniczych do platformy e-zdrowie, tak aby lekarze mogli swoim pacjentom wystawiać e-recepty. Ostateczny termin na wdrożenie systemu e-recepty w każdej placówce medycznej upływa 31 grudnia.
Asseco idzie z trendem
Niemal połowa mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej deklaruje, że korzysta lub rozważa używanie aplikacji zdrowotnych na urządzeniach mobilnych. W ten trend wpisuje się Asseco, które w piątek poinformuje o nowej usłudze. O tyle nietypowej, że skierowanej nie do segmentu B2B, ale do indywidualnych odbiorców.
Chodzi o aplikację Informacje Medyczne, umożliwiającą zarządzanie informacjami udostępnianymi przez jednostki medyczne i korzystanie z nich za pośrednictwem smartfonów (m.in. dostęp do wyników badań, które dotychczas były gromadzone tylko w jednostce służby zdrowia). Asseco podkreśla, że podąża za obowiązującymi trendami w służbie zdrowia.
– Wśród nich niewątpliwie dominujący jest kierunek zmian, który stawia pacjenta w centrum uwagi. To on jest właścicielem danych medycznych i bardzo często głównym „nośnikiem” informacji o swoim zdrowiu. Dlatego też bardzo ważne jest, aby zarówno pacjent, jak i jednostki medyczne posiadały narzędzia upraszczające wzajemną wymianę informacji – podkreśla Krzysztof Groyecki, wiceprezes Asseco Poland. Spółka podkreśla, że produkt jest rozwijany i np. niedługo dojdzie możliwość zdalnego zamówienia recepty czy otrzymania komunikatu bezpośrednio od lekarza prowadzącego.