Ofiary phishingu mogą wygrać z bankiem

Utrata środków pieniężnych w wyniku phishingu – co zrobić w przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji przez bank? – pisze prawnik Anna Nowak, Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp. k.

Publikacja: 31.01.2022 21:23

W celu wyłudzenia danych cyberprzestępcy często stosują phishing.  Polega to na podszywaniu się pod

W celu wyłudzenia danych cyberprzestępcy często stosują phishing. Polega to na podszywaniu się pod osobę lub instytucję

Foto: AdobeStock

Phishing jest jedną z metod oszustwa internetowego, która polega na podszywaniu się pod instytucje lub osoby w celu wyłudzenia danych dostępowych np. do karty płatniczej lub bankowości elektronicznej. Metoda ta stała się w ostatnim czasie bardzo popularna, w szczególności na platformach sprzedażowych, gdzie oszuści wykorzystują fałszywe linki imitujące strony bankowości internetowej czy operatorów płatności. Łatwo stać się kolejną ofiarą phishingu, gdyż wciąż tworzone są nowe scenariusze takich oszustw. Niestety, reklamacje składane w bankach okazują się najczęściej bezskuteczne – banki odmawiają swoim klientom zwrotu środków utraconych z powodu oszustwa. Czy słusznie?

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie i komentarze
Prezes DataWalk: Chcemy burzyć monopol Palantira. Dane to złoto XXI wieku
Opinie i komentarze
Prezes Alior Banku: Sztuczna inteligencja jest szansą
Opinie i komentarze
Jak otworzyć cyfrowy świat na neuroróżnorodność
Opinie i komentarze
Co niosą ze sobą treści pornograficzne generowane przez sztuczną inteligencję
Opinie i komentarze
Dominik Skoczek: W Polsce cyfrowi giganci mają się dobrze