Reklama

Sztuczna inteligencja budzi strach o miejsca pracy. To już problem firm

Rodzime firmy łączą siły – chcą przyspieszyć rozwój AI, ruszyć z zagraniczną ekspansją tej technologii i wypromować polskie kompetencje w tej dziedzinie.

Aktualizacja: 05.09.2023 18:32 Publikacja: 29.08.2023 03:00

AI negatywnie wpływa na psychikę pracowników – ostrzegają badacze. Ale czy jest się czego bać?

AI negatywnie wpływa na psychikę pracowników – ostrzegają badacze. Ale czy jest się czego bać?

Foto: AdobeStock

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii wspieranych przez zaawansowane algorytmy rośnie wśród ludzi strach o miejsca pracy. Eksperci zwracają uwagę, że to problem, gdyż podobne obiekcje występują nawet w przedsiębiorstwach, które na co dzień zajmują się nowymi technologiami. – Na dziś zarządzanie obawami pracowników sektora przed AI, jest – moim zdaniem – jednym z najistotniejszych aspektów – zaznacza Mateusz Cygan, prezes i product designer w Memory Squared.

Jak tłumaczy, zawody od lat ewoluują i trzeba mieć świadomość zmian. – Kluczowe jest zrozumienie i wykorzystanie potencjału, czyli tego, jak sztuczna inteligencja może nam pomóc w realizacji naszych codziennych zawodowych obowiązków. Tymczasem coraz częściej mówi się, że sztuczna inteligencja zabierze nam pracę – dodaje. I przytacza wyniki międzynarodowego raportu firmy Ipsos „Global Views on A.I. 2023”.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Technologie
Rosyjscy hakerzy wykorzystują AI. Ruszył nowy wyścig zbrojeń
Technologie
Dzięki AI ludzie w przyszłości będą mieli więcej dzieci? Twórca ChatGPT o potencjale AGI
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama