Reklama

Świat chce uregulować AI. Groźba zniszczenia ludzkości czy histeria i urojenia?

Globalny szczyt w Bletchley Park zakończył się niespodziewanym sukcesem – mocarstwa jednomyślnie zgodziły się, że prace nad sztuczną inteligencją należy kontrolować. Niestety, zabrakło na nim Polski.

Publikacja: 06.11.2023 03:21

Elon Musk, twórca SPaceX, i brytyjski premier Rishi Sunak rozmawiali o egzystencjalnym zagrożeniu ze

Elon Musk, twórca SPaceX, i brytyjski premier Rishi Sunak rozmawiali o egzystencjalnym zagrożeniu ze strony AI dla ludzkości. Zgodzili się, że potrzebny jest „sędzia”, który będzie nadzorował superkomputery przyszłości

Foto: PAP/EPA

Pierwszy krok do regulacji sektora AI został wykonany – najwięksi gracze spotkali się w ubiegłym tygodniu na szczycie zorganizowanym przez brytyjskiego premiera Rishiego Sunaka, aby, choć reprezentują różne interesy i wizje wykorzystania tej technologii, osiągnąć porozumienie w sprawie ujarzmienia niekontrolowanego rozwoju sztucznej inteligencji. Ten, jak zgodzili się uczestnicy, mógłby bowiem zagrozić ludzkości. Deklaracja, zawarta przez kraje członkowskie grupy G7, w tym Stany Zjednoczone, a także Unię Europejską czy Chiny, mówi o kooperacji i konieczności nadzoru nad zaawansowanymi algorytmami w celu minimalizowania zagrożeń. A te są ogromne. Jak podkreślał premier Sunak, „ryzyko jest egzystencjalne”.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Technologie
Rosyjscy hakerzy wykorzystują AI. Ruszył nowy wyścig zbrojeń
Technologie
Dzięki AI ludzie w przyszłości będą mieli więcej dzieci? Twórca ChatGPT o potencjale AGI
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama