Reklama

Ten rok będzie należał do tej technologii. Wszystko ma być „smart” i w zasięgu

Biznes pójdzie w ślady konsumentów, którzy już zaczęli doceniać rozwiązania „smart home” – przewidują eksperci. Ale rynek Internetu Rzeczy to coś więcej - teraz ma szybko rosnąć i objąć nowe dziedziny i urządzenia.

Publikacja: 02.01.2024 09:25

Polacy zaczynają doceniać rozwiązania „smart home”. Większość z nas ma już w mieszkaniu jakieś „inte

Polacy zaczynają doceniać rozwiązania „smart home”. Większość z nas ma już w mieszkaniu jakieś „inteligentne” urządzenia, a sześć na dziesięć osób marzy o sterowaniu domowymi gadżetami z poziomu apki

Foto: samsung

Trzech na czterech Polaków ma już w swoim mieszkaniu przynajmniej jedno inteligentne urządzenie – wynika z analiz Grupy IQS. Co więcej, 60 proc. z nas chciałoby sterować wszystkimi urządzeniami domowymi z poziomu jednej aplikacji. To pokazuje, że potencjał do rozwoju technologii „smart home” nad Wisłą jest ogromny. Ale tzw. internet rzeczy (IoT) to nie tylko „inteligentny dom”, bo – za sprawą licznych czujników i maszyn podłączonych do sieci – „smart” mogą być każda hala magazynowa i zakład produkcyjny. A boom na IoT właśnie nadciąga.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Sztuczna inteligencja „pokochała” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama