Reklama

Sztuczna inteligencja wyznacza cele i likwiduje wroga. Epokowa zmiana na wojnie

Kolejne kraje wprowadzają w swych armiach narzędzia sztucznej inteligencji, które wyręczają człowieka podczas konfliktów. To wygodne i zabójczo skuteczne rozwiązanie, ale budzi wiele wątpliwości.

Publikacja: 07.04.2024 14:27

Sztuczna inteligencja wskazuje cele w Gazie z dużą precyzją, ale jej działanie przynosi wiąże się te

Sztuczna inteligencja wskazuje cele w Gazie z dużą precyzją, ale jej działanie przynosi wiąże się też z wieloma ofiarami cywilnymi

Foto: Bloomberg

Kiedy Izrael odpowiedział na krwawy atak Hamasu z 7 października ubiegłego roku, a zwłaszcza po niedawnym uderzeniu na konwój z pomocą humanitarną dla mieszkańców Gazy, w której zginął Polak Damian Soból, głośno zrobiło się o nowych systemach sztucznej inteligencji, które są wykorzystywane w walkach. Izrael nie jest wyjątkiem. Takie systemy wchodzą obecnie na uzbrojenie czołowych armii świata.

Mają wynajdywać cele z niespotykaną dotąd precyzją na podstawie licznych danych (pochodzą z wielu różnych źródeł, jak smartfony, zdjęcia satelitarne, nagrania z dronów) i wskazywać współrzędne operatorowi, który tylko pociąga za spust. Ale też możliwe są już ataki przeprowadzane w sposób autonomiczny, a decyzje teoretycznie może podejmować samodzielnie sztuczna inteligencja.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Technologie
Rosyjscy hakerzy wykorzystują AI. Ruszył nowy wyścig zbrojeń
Technologie
Dzięki AI ludzie w przyszłości będą mieli więcej dzieci? Twórca ChatGPT o potencjale AGI
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama