Reklama

Sztuczna inteligencja lubi kłamać. Bolesne wpadki firm

Bot wprowadzony przez Nowy Jork doradzał firmom łamanie prawa, zaś AI firmy kurierskiej DPD naśmiewała się z niej, nazywając najgorszą na świecie.

Publikacja: 06.05.2024 16:50

Sztuczna inteligencja ma poważną słabość. Kiedy nie zna odpowiedzi na zadane pytanie, często zaczyna

Sztuczna inteligencja ma poważną słabość. Kiedy nie zna odpowiedzi na zadane pytanie, często zaczyna zmyślać

Foto: AdobeStock

Chatbot miasta Nowy Jork od samego początku zaczął namawiać ich do łamania prawa i naginania przepisów. Mimo to władze Nowego Jorku odmówiły usunięcia go ze strony miasta. O problemach poinformował serwis technologiczny The Markup, jednak miasto zdecydowało się pozostawić narzędzie na swojej oficjalnej stronie internetowej. Burmistrz Eric Adams bronił tej decyzji, przyznając jednak, że odpowiedzi chatbota były „błędne w niektórych obszarach”.

Uruchomiony w październiku jako „punkt kompleksowej obsługi” dla właścicieli firm, chatbot oferuje użytkownikom generowane algorytmicznie odpowiedzi tekstowe na pytania dotyczące poruszania się w biurokratycznym labiryncie miasta. Miasto ostrzega jednak, że może on „sporadycznie generować nieprawidłowe, szkodliwe lub stronnicze” informacje oraz zastrzega, że jego odpowiedzi nie stanowią porady prawnej.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Technologie
Rosyjscy hakerzy wykorzystują AI. Ruszył nowy wyścig zbrojeń
Technologie
Dzięki AI ludzie w przyszłości będą mieli więcej dzieci? Twórca ChatGPT o potencjale AGI
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama