Reklama

Słynny futurolog: Jest sposób na radykalne wydłużenie życia. Nieśmiertelność blisko

Połączenie biotechnologii ze sztuczną inteligencją przezwycięży ograniczenia ludzkiego organizmu – twierdzi Ray Kurzweil, pisarz, futurolog i wynalazca. Cel? Połączenie się z maszynami i bycie hiperinteligentnymi istotami żyjącymi w nieskończoność.

Aktualizacja: 24.06.2024 19:14 Publikacja: 22.06.2024 14:45

Fuzja człowieka z maszyną i osiągnięcie przez ludzi niezwykłej inteligencji i możliwości jest tuż za

Fuzja człowieka z maszyną i osiągnięcie przez ludzi niezwykłej inteligencji i możliwości jest tuż za progiem

Foto: Adobe Stock

Ray Kurzweil od dekad odrzuca śmierć. 76-letni naukowiec w 2005 roku napisał bestsellerową książkę zatytułowaną „The Singularity Is Near” („Osobliwość jest blisko”), gdzie „osobliwość” oznacza przełom technologiczny związany z osiągnięciem niemal nieograniczonych możliwości przez człowieka, nadludzkiej inteligencji, a nawet specyficznie rozumianej nieśmiertelności. Teraz, 25 czerwca, premierę ma jego kolejna książka „The Singularity Is Nearer” („Osobliwość jest bliżej”), która znów rozbudzi dyskusje licznych fanów transhumanizmu, czyli ruchu mającego na celu przekraczanie ograniczeń ludzkiego ciała i umysłu oraz wydłużanie życia dzięki stosowaniu coraz to nowszych technologii.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
AI doomerzy ostrzegają: Sztuczna inteligencja nas zniszczy. I podają datę
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Technologie
Rosyjscy hakerzy wykorzystują AI. Ruszył nowy wyścig zbrojeń
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama