Reklama
Rozwiń
Reklama

Sztuczna inteligencja miała tylko pomagać, a zabiera pracę. Oni cierpią najbardziej

To tutaj zwolnienia są największe. Producenci gier wideo już wykorzystują generatywne narzędzia AI do tworzenia grafik. Wielu artystów i projektantów bardzo poważnie obawia się o przyszłość.

Publikacja: 24.07.2024 20:14

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Foto: AdobeStock

W samym 2023 roku w branży producentów gier zwolniono 10,5 tys. osób. W 2024 roku zwolnień w sektorze wartym prawie 200 miliardów dolarów jest jeszcze więcej. Dotychczas pracę straciło około 11 tys. osób, ale ta liczba ciągle rośnie. Microsoft, właściciel Xboxa i spółka macierzysta kilku innych studiów, w tym Activision Blizzard, zamknął Tango Gameworks i Alpha Dog Games w maju.

Generatywne systemy AI stworzone przez OpenAI i jego konkurentów przenikają do niemal każdej branży. Jednak branża producentów gier wideo może być tą, którą AI jest gotowa podbić szybko i całkowicie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Reklama
Reklama