Reklama

Powstaje „gniazdo robotów". Kiedy humanoidy przestaną być zawodne i wejdą do domów?

Humanoidy są co najmniej pięć lat „od swojego momentu iPhone’a”, czyli masowej komercjalizacji - uważa czołowy chiński ekspert od robotyki. Na razie takie maszyny są zawodne i kosztowne.

Publikacja: 08.06.2025 16:04

Roboty humanidalne jak G1 mogą szerzej wejść w świat sportu. Na razie jednak mają sporo wad

Roboty humanidalne jak G1 mogą szerzej wejść w świat sportu. Na razie jednak mają sporo wad

Foto: Unitree

Znany producent smartfonów bierze się za humanoidy. Chiński potentat zdecydował się wejść do tej branży, bo liczy, że uda mu się wykroić kawałek perspektywicznego, szybko rosnącego rynku, na którym robi się jednak coraz tłoczniej. Mowa o firmie Honor, która została wydzielona z koncernu Huawei – ogłosiła ona, że na początek w budowę nowej nogi biznesowej wyłoży 10 mld dol. (inicjatywa obejmuje nie tylko robotykę, ale też rozwój AI). Spółka z Shenzhen to niejedyny producent smartfonów, który stara się dywersyfikować biznes. Wcześniej zrobiło tak Xiaomi, które zaczęło produkować pojazdy elektryczne. Z kolei inne chińskie firmy Oppo i Vivo buduje własne usługi oparte na agentach AI.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Boty „pokochały” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama