W Korei Północnej boom na komórki i sieci Wi-Fi. Rozwój napędza… prywatny biznes

W tym komunistycznym kraju odciętym od świata już 7 milionów mieszkańców codziennie korzysta z telefonów komórkowych, a sieci Wi-Fi gwałtownie się rozwinęły w ostatnich latach – wynika z analizy amerykańskich badaczy.

Publikacja: 15.11.2022 12:56

Kim Dzong Un i Kim Jo Dzong

Kim Dzong Un i Kim Jo Dzong

Foto: PAP/Newscom

Martyn Williams i Natalia Slavney z waszyngtońskiej firmy analitycznej Stimson Center's 38 North twierdzą, że ich najnowsze badanie dotyczące komunikacji cyfrowej w Korei Północnej, które obejmowało analizę zdjęć satelitarnych i ankietę wśród około 40 osób, które uciekły z Północy w latach 2017-2021, pokazuje stabilny wzrost liczby abonentów telefonii komórkowej w tym kraju – informuje Reuters.

Naukowcy stwierdzili, że odkąd w 2008 roku uruchomiono usługi sieciowe 3G w Korei Północnej, liczba użytkowników wzrosła z 6,5 do 7 milionów, co stanowi ponad jedną czwartą z 25-milionowej populacji tego kraju. „Ponad 90 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, korzystało z telefonu przynajmniej codziennie, a większość rozmów była wykonywana z członkami rodziny i handlowcami” – powiedziała Slavney, omawiając wyniki badania na konferencji prasowej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?