Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Czego nie ma w internecie – nie istnieje też realnie, to już nie żart, tylko rzeczywistość. Praktycznie każda aktywność – praca, zakupy, bankowanie, nauka czy zabawa – funkcjonuje w sieci i może odbywać się zdalnie – czy to z poziomu komputera, czy telefonu. A klienci Banku Pekao mogą bez wychodzenia z domu wykonać już ponad 60% spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla klientów indywidualnych.

Aplikacja dla wszystkich

W Banku Pekao cyfryzacja stała się faktem. Już ponad 3.2 mln klientów tej instytucji aktywnie korzysta z bankowości elektronicznej. W ciągu ostatnich 5 lat baza osób aktywnych w sieci wzrosła ponad półtorakrotnie. Co zadecydowało o sukcesie cyfrowej transformacji? Jednym z głównych czynników jest na pewno to, że bank zapewnia wygodny dostęp do oferowanych produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę internetową, jak również cieszącą się dużym uznaniem aplikację mobilną PeoPay. Warto podkreślić, że obecnie z telefonu loguje się aż 8 na 10 użytkowników, podczas gdy logowanie „tradycyjne” z poziomu komputera dotyczy już tylko 20% klientów.

Dlatego Bank Pekao S.A. od kilku lat buduje jedną z najlepiej ocenianych na rynku aplikacji mobilnych PeoPay. Jest to nowoczesne narzędzie służące do budowania dobrej, szybkiej i trwałej relacji z klientami – już ponad 1,3 mln klientów tej instytucji finansowej korzysta tylko z bankowości mobilnej. Eksperci Pekao dbają, aby dla utrzymania jak najlepszej jakości i zagospodarowania nowych obszarów usług mobilnych, aplikacja była na bieżąco udoskonalana. Odbywa się to przy pomocy zaawansowanej analityki danych i nowoczesnych narzędzi sztucznej inteligencji. Ta strategia przynosi efekty: na koniec sierpnia 2022 r. aplikacja PeoPay miała ponad 2,3 miliona aktywnych użytkowników. – Najnowsza wersja aplikacji PeoPay jest szybka i intuicyjna. Jesteśmy zadowoleni, gdyż cieszy się ona niezmiennym zaufaniem użytkowników. Wprowadzane na bieżąco usprawnienia technologiczne doprowadziły ją do pozycji jednego z liderów jakości i zadowolenia. Konsekwentnie realizujemy strategię stworzenia jednej z najlepszych aplikacji bankowych, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao S.A.

Kto najchętniej korzysta z aplikacji? Najwięcej aktywnych użytkowników bankowości internetowej Bank Pekao ma w Warszawie, Krakowie i Łodzi. Najliczniejszą grupę użytkowników bankowości elektronicznej i mobilnej stanowią klienci w wieku do 35 lat. Co ciekawe, w tej grupie częściej logują się kobiety, i to one są również bardziej „digitalowe” i „mobilne” we wszystkich grupach docelowych. Z jakich usług w sieci klienci korzystają najchętniej i najczęściej? Bank Pekao odnotowuje, że nawet 50% zleceń składanych przez klientów w kanałach elektronicznych dotyczy pożyczki gotówkowej. To zasługa troski banku o to, aby pożyczka była dostępna szybko, zdalnie i bez zbędnych formalności.

Za parking, bilet i autostradę

W drugiej połowie 2021 roku miała miejsce premiera nowej technologicznej odsłony aplikacji PeoPay – w wersji 4.0. Klienci otrzymali możliwość korzystania z dodatkowych modułów, takich jak inwestycje czy notowania. Nowością jest również możliwość personalizacji aplikacji poprzez dostępne widżety. Coraz bardziej popularnym narzędziem jest możliwość zakupu w aplikacji biletów komunikacji miejskiej oraz technologia pozwalająca dokonywać opłat za parkowanie. Klienci Banku Pekao nie muszą szukać parkomatu lub martwić się, że ich czas parkowania minął. Za wszystko mogą zapłacić przy użyciu aplikacji. To wygodne rozwiązanie i nie dziwi fakt, że już ponad 160 000 klientów aktywowało usługę płatności za parkingi i bilety komunikacji miejskiej. Ponad 100 000 osób ma aktywowane płatności za autostrady.

Każdy, kto musi skontaktować się z instytucjami za pomocą infolinii wie, że najczęściej to proces długi i nie zawsze zakończony powodzeniem. Bank Pekao S.A. także na to ma pomysł. Nowa funkcja Click2Call (kliknij, by zadzwonić) umożliwia klientom korzystającym z bankowej aplikacji PeoPay szybkie i wygodnie połączenie z konsultantem infolinii. Wystarczy nacisnąć tylko jeden przycisk, bez konieczności wprowadzania numeru klienta czy PIN-u do serwisu telefonicznego Pekao24.

Bankowanie najmłodszych

Bank Pekao przygotował też ofertę dla najmłodszych klientów. Specjalna wersja aplikacji - PeoPay KIDS – stworzona została z dziećmi i dla dzieci w wieku 6-12 lat, a jej ważnym zadaniem jest nauka oszczędzania i gospodarowania własnymi pieniędzmi od najmłodszych lat. W aplikacji najmłodsi mają już założone ponad 90 tys. cyfrowych skarbonek, w których średnio oszczędzają po 359 zł. Na co zbierają pieniądze? Najczęściej na komputer, telefon, czy prezent dla mamy. Wyjątkową wartością dla klientów będących rodzicami – jest Panel rodzica w aplikacji PeoPay, w którym sprawują oni dyskretną kontrolę nad finansami swoich dzieci, mają podgląd sald rachunków, historii transakcji, decydują o funkcjach, z których dzieci mogą korzystać, mogą też ustawić kieszonkowe i w każdej chwili zablokować lub odblokować kartę dziecka lub aplikację.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.