Nowość w Banku Pekao S.A. – aplikacja mobilna dla firm

Bank Pekao ułatwia firmom poruszanie się w cyberświecie nowoczesnych usług bankowych. Aplikacja PeoBiz to świetny instrument zarówno dla małej firmy, jak i wielkiej korporacji.

Publikacja: 12.12.2022 21:00

Z PeoBIZ może korzystać każdy klient posiadający dostęp do systemu bankowości elektronicznej PekaoBi

Z PeoBIZ może korzystać każdy klient posiadający dostęp do systemu bankowości elektronicznej PekaoBiznes24

Foto: Shutterstock

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Korzystanie z aplikacji to już codzienność. Badania wskazują, że już ponad 90 proc. dorosłych Polaków posiada smartfon i korzysta z niego cztery godziny dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy za pomocą kanałów cyfrowych. A bankowość elektroniczna rozwija się w niezwykłym tempie: już ponad 3,2 mln klientów Banku Pekao SA aktywnie korzysta z jej usług. W ciągu ostatnich pięciu lat baza osób aktywnych w sieci wzrosła ponadpółtorakrotnie.

Nic dziwnego, że w proces cyfrowej transformacji angażowani są także klienci biznesowi. Jednym z głównych czynników powodujących ogromne zainteresowanie tą formą bankowości jest na pewno to, że Pekao zapewnia wygodny dostęp do oferowanych produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę internetową, jak i aplikację mobilną PeoPay – a teraz jej biznesową wersję PeoBiz. Warto podkreślić, że obecnie z telefonu loguje się aż ośmiu na dziesięciu użytkowników, podczas gdy logowanie „tradycyjne” z poziomu komputera dotyczy już tylko 20 proc. klientów.

Bank Pekao wyciągnął wnioski z postępującego procesu cyfryzacji w różnych dziedzinach, przygotowując ofertę wyjątkowo precyzyjnie odpowiadającą na potrzeby klientów. Dzięki PeoBiz każdy zarządzający firmą może za pomocą kilku kliknięć sprawdzić salda rachunków, ich historię i wyciągi bankowe, a także przejrzeć zaplanowane do realizacji płatności. Aplikacja wprowadza także inne, użyteczne funkcje dla biznesu, które do tej pory były zarezerwowane dla klientów indywidualnych, takie jak m.in. mobilne autoryzacje.

– Bankowanie mobilne jest wygodne – odbywa się za pomocą telefonu, który niemal wszędzie mamy przy sobie, zalogowanie się zaś do aplikacji zajmuje zaledwie chwilę. Jeżeli mogą z niego korzystać klienci indywidualni, dlaczego właściciele biznesów mają nie mieć dostępu do informacji o finansach swojej firmy zawsze pod ręką? Projektując PeoBIZ, zależało nam, aby była wygodna zarówno dla właścicieli małych firm, jak i korporacji. W aplikacji umieściliśmy wszystkie najważniejsze funkcje PekaoBiznes24 i dodaliśmy usługi mobilne, m.in. szybkie autoryzacje, które ułatwią codzienne operacje finansowe – mówi Andrzej Fürstenberg, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów.

Dla kogo przeznaczona jest aplikacja? Z PeoBIZ może korzystać każdy klient posiadający dostęp do systemu bankowości elektronicznej PekaoBiznes24. Aplikacja nawiązuje do funkcjonalności systemu internetowego, dzięki czemu można w niej szybko sprawdzić stan finansów oraz obroty na rachunku, efektywnie podpisać i wysłać płatności czy prześledzić historię transakcji z wykorzystaniem kart płatniczych.

Warto zwrócić uwagę na bardzo istotną z punktu widzenia biznesu i usług finansowych funkcję nowego instrumentu: aplikacja posiada moduł dealingowy do realizacji transakcji walutowych, oraz możliwość zakładania i zrywania lokat. To sprawdzony i bezpieczny sposób zarządzania swoimi finansami w rozliczeniach międzynarodowych. Dodatkowym atutem wersji mobilnej jest m.in. możliwość autoryzacji zleceń zainicjowanych w systemie PekaoBiznes24 za pomocą tokena mobilnego, bez podawania kodów i haseł, a więc w prosty i szybki sposób. Aplikacja posiada także funkcję przelewów krajowych rozbudowaną o Express Elixir, nieocenioną przy konieczności błyskawicznej reakcji i finalizacji transakcji.

Aplikacja działa na zasadzie współdzielenia platform z PekaoBiznes24, a to oznacza, że akcję, którą rozpoczęto w systemie internetowym, można dokończyć w aplikacji mobilnej i na odwrót. PeoBIZ działa zarówno na tabletach, jak i na telefonach oraz wykorzystuje technologię biometryczną do weryfikacji użytkownika. Twórcy nowego instrumentu podkreślają, że aplikacja została zaprojektowana na podstawie badań User Interface i User Experience, podczas których analizowano m.in. ruch oczu w trakcie korzystania z aplikacji.

PeoBIZ będzie na bieżąco rozbudowywana, w najbliższym czasie m.in. o przelewy BLIK. Można pobrać ją ze sklepów Google Play i App Store.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Korzystanie z aplikacji to już codzienność. Badania wskazują, że już ponad 90 proc. dorosłych Polaków posiada smartfon i korzysta z niego cztery godziny dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy za pomocą kanałów cyfrowych. A bankowość elektroniczna rozwija się w niezwykłym tempie: już ponad 3,2 mln klientów Banku Pekao SA aktywnie korzysta z jej usług. W ciągu ostatnich pięciu lat baza osób aktywnych w sieci wzrosła ponadpółtorakrotnie.

Pozostało 87% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs
Biznes Ludzie Startupy
Terapia w goglach VR. Polski start-up walczy ze stresem, lękiem i bezsennością
Biznes Ludzie Startupy
Krakusi połączą online banki z windykatorami
Biznes Ludzie Startupy
Kosmetyczny gigant sięgnął po polską aplikację
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej