Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.
Korzystanie z aplikacji to już codzienność. Badania wskazują, że już ponad 90 proc. dorosłych Polaków posiada smartfon i korzysta z niego cztery godziny dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy za pomocą kanałów cyfrowych. A bankowość elektroniczna rozwija się w niezwykłym tempie: już ponad 3,2 mln klientów Banku Pekao SA aktywnie korzysta z jej usług. W ciągu ostatnich pięciu lat baza osób aktywnych w sieci wzrosła ponadpółtorakrotnie.
Nic dziwnego, że w proces cyfrowej transformacji angażowani są także klienci biznesowi. Jednym z głównych czynników powodujących ogromne zainteresowanie tą formą bankowości jest na pewno to, że Pekao zapewnia wygodny dostęp do oferowanych produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę internetową, jak i aplikację mobilną PeoPay – a teraz jej biznesową wersję PeoBiz. Warto podkreślić, że obecnie z telefonu loguje się aż ośmiu na dziesięciu użytkowników, podczas gdy logowanie „tradycyjne” z poziomu komputera dotyczy już tylko 20 proc. klientów.
Bank Pekao wyciągnął wnioski z postępującego procesu cyfryzacji w różnych dziedzinach, przygotowując ofertę wyjątkowo precyzyjnie odpowiadającą na potrzeby klientów. Dzięki PeoBiz każdy zarządzający firmą może za pomocą kilku kliknięć sprawdzić salda rachunków, ich historię i wyciągi bankowe, a także przejrzeć zaplanowane do realizacji płatności. Aplikacja wprowadza także inne, użyteczne funkcje dla biznesu, które do tej pory były zarezerwowane dla klientów indywidualnych, takie jak m.in. mobilne autoryzacje.