Innowacje w hotelarstwie, czyli jak być eko

Pokój z widokiem na ogród w hotelu Uniejów**** ecoActive&Spa
materiały prasowe

Moda na ekologię trwa nieprzerwanie od kilku lat, niestety często kończy się tylko na sloganach reklamowych. Na szczęście są w naszym kraju przykłady na to, że ekologia to nie tylko zieleń i puste słowa.

Podejście do zagadnień ekologicznych w zakresie turystyki w Polsce mocno ostatnimi czasy ewoluowało. Jesteśmy, jako konsumenci, coraz bardziej świadomi oddziaływania turystyki na środowisko – więcej wiemy, więcej czytamy, na więcej kwestii zaczynamy zwracać uwagę.

O ile wprowadzanie ekologicznej żywności w obiektach hotelarskich można zorganizować technicznie w stosunkowo łatwy sposób (zaopatrywać się u lokalnych dostawców, serwować kuchnię sezonową i nieprzetworzoną, zmniejszyć ilość wyrzucanego jedzenia), o tyle przystosowanie samego obiektu już do tak prostych nie należy. W praktyce rozwiązania ekologiczne w hotelu powinno się planować już na etapie projektu. Należy także zdawać sobie sprawę z tego, że energooszczędna żarówka i lokalna żywność to niejedyne aspekty, które należy wziąć pod uwagę. Tak projektowano właśnie Hotel Uniejów**** ecoActive&Spa.

– Do idei ekologicznego hotelu podchodzimy niezwykle poważnie, traktując ją jako działanie priorytetowe, ściśle związane z pojęciem firmy odpowiedzialnej społecznie. Działamy w miejscowości uzdrowiskowej, stawiamy sobie za cel pozostawienie jak najmniejszego śladu węglowego – mówi Izabella Spławska-Wiatr, dyrektor hotelu.

Idea eco-friendly jest traktowana przez właścicielki niezwykle poważnie. Poza doskonale przemyślanym i systematycznie zmienianym sezonowym menu w obiekcie zwraca się uwagę na najmniejsze drobiazgi, takie jak racjonalna gospodarka środkami chemicznymi. Hotel Uniejów**** ecoActive&Spa został całkowicie podporządkowany ideom ekologicznym, tworząc niezwykle spójną ofertę restauracyjną, hotelową, spa i konferencyjną.

– Najistotniejsze jest dla nas to, że goście doceniają nasze starania. Zauważamy olbrzymie zainteresowanie naszą kuchnią w hotelowej restauracji LaRegina oraz widzimy, że odwiedzający zwracają uwagę na wykorzystanie wody geotermalnej i lokalnych produktów w menu – tłumaczy Izabella Spławska-Wiatr. Podobnie sytuacja wygląda w hotelowej strefie relaksu, czyli UniejówThermalSpa, gdzie olbrzymim zainteresowaniem cieszą się balie z czystą uniejowską wodą słoną oraz kompleksową ofertą zabiegów. – Goście cenią sobie harmonię i spokój panujące we wnętrzach, których celem było podkreślenie piękna obszaru Natura 2000 – dorzecza Warty, w którym leży Hotel Uniejów**** ecoActive&Spa – dodaje Izabella Spławska-Wiatr.

Pamiętajmy jednak o jeszcze jednej, chyba najważniejszej kwestii – rozwiązania ekologiczne przyciągną do obiektu, ale to atmosfera miejsca i opieka, jaką roztacza się nad gościem, przekonują do powrotu.

W Hotelu Uniejów**** ecoActive&Spa są to małe detale: przyjemny zapach, który rozchodzi się po pokojach hotelowych, rodzinna atmosfera, niezwykła gościnność, dostęp do ogrodu z prawie każdego pokoju czy miska świeżych jabłek witająca gości na recepcyjnej ladzie. To właśnie te małe rzeczy wpływają często na być albo nie być hotelu. Nie da się również ukryć, że właścicielki hotelu to perfekcjonistki w każdym calu: od smugi na oknie po prawidłowo wyserwowane piwo w Browarze Wiatr w Uniejowie. Ale to właśnie dzięki temu goście systematycznie do nich wracają.

Mogą Ci się również spodobać

Rewolucja w grach. Zabójca konsol od Google`a

Google uruchomi streaming, który ma sprawić, że Xbox, PlayStation i komputery staną się zbędne. ...

Popłyną miliardy dla startupów

Polski Fundusz Rozwoju zawarł umowy z 21 funduszami, które rozkręcą rodzime innowacje. W czwartek ...

Być niczym Blik, Netflix i Uber

Warszawski startup stworzył algorytmy, które mają przenieść sektor leasingu do świata cyfrowego, w którym ...

Google wywraca do góry nogami rynek gier

Internetowy gigant ogłosił na wtorkowej konferencji Games Developers Conference (GDC 2019) swoje najnowsze rozwiązanie, ...

Sztuczna inteligencja zrobi z tobą film porno

Technologia pozwalająca na tworzenie filmów deepfake to kolejny powód, by przestać ślepo wierzyć w ...

Firmy zbierają dane, ale… nie wiedzą po co

Prawie 100 proc. dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane. Aż ...