Coraz więcej Polaków w sieci kupuje i online załatwia kolejne niezbędne sprawy. Wielu osobom w e-zakupach przeszkadza to, że nie mogą ich załatwić tak jak w hipermarkecie – wszystko naraz, w jednym miejscu.
Wiele sklepów narazRynek nie znosi próżni, a sklepy wyspecjalizowane w pewnej kategorii coraz częściej przekształcają się w platformy marketplace – udostępniają miejsce na niej zewnętrznym firmom, które swoją ofertą uzupełniają dotychczasowy asortyment sklepu, nawet z bardzo odległych sektorów.

Rynek rozwija się, choć stacjonarnych sklepów systematycznie ubywa. – W pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. rynek e-sklepów zwiększył się o 700 podmiotów. Zakładając, że trend utrzyma się do końca roku, to na koniec 2018 r. liczba zarejestrowanych sklepów w Polsce może przekroczyć ponad 30 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni Bisnode Polska, która udostępniła dane tylko „Rzeczpospolitej”.