Sukces Hyper Poland w Wielkiej Brytanii

Rodzimy startup Hyper Poland zaczyna się liczyć w rewolucji transportowej na naszym kontynencie
mat. pras.

Polski startup technologiczny Hyper Poland przeprowadził udaną rundę finansowania poprzez brytyjską platformę crowdfundingu udziałowego – Seedrs. Firma pozyskała ponad 200 tys. euro, mimo że do końca zbiórki pozostało ponad 50 dni.

Hyper Poland to startup rozwijający technologię hyperloop – nowego systemu transportu, którego pomysłodawcą jest Elon Musk. Projekt zakłada budowę superszybkiego środka transportu, który umożliwi np. podróż z Krakowa do Gdańska w zaledwie 35 minut. Na budowę prototypu potrzebne są jednak pieniądze, dlatego firma zdecydowała się je pozyskać poprzez crowdinvesting. – Crowdfunding udziałowy to sprawdzona i popularna w Europie forma finansowania ambitnych projektów technologicznych. Już wcześniej, uczestnicząc w spotkaniach i eventach w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Austrii czy Hiszpanii, słyszeliśmy pytania o to, czy będziemy robić własną kampanię – tłumaczy Paweł Prus, rzecznik prasowy Hyper Poland.

Na przeprowadzenie kampanii startup wybrał brytyjską platformę Seedrs. – Od początku działamy w międzynarodowym środowisku. Zależało nam na tym, aby dotrzeć do inwestorów z zagranicy. Crowdfunding udziałowy w Polsce dopiero się zaczyna, a w Wielkiej Brytanii to już znana i bardzo popularna forma inwestowania – dodaje Paweł Prus.

CZYTAJ TAKŻE: Polski hyperloop to 600 km/h po istniejących torach

To pierwsza polska firma, która zbierała fundusze na Seedrs, a kampania od samego początku cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. – W ciągu zaledwie 24 godzin firma przyciągnęła blisko 100 inwestorów, co wskazuje na zainteresowanie wsparciem firmy w całej Europie. Wydaje się, że inwestorzy są zainteresowani byciem częścią projektu, który ma potencjał zrewolucjonizowania transportu: może mieć ogromny wpływ na branżę w Polsce i za granicą – tłumaczy „Parkietowi” Louise Harvey, rzeczniczka Seedrs.

Hyper Poland przeznaczy pieniądze ze zbiórki na dokończenie budowy i przeprowadzenie testów modelu pojazdu w skali 1:5. Firma wyróżnia się na tle konkurencji nowatorskim pomysłem dostosowania istniejących linii kolejowych, aby mogły się po nich poruszać pojazdy magnetyczne z prędkością 300 km/h, a docelowo z prędkością 600 km/h. Polski startup jest jedynym z branży, który nie planuje budowy hyperloopa od zera, tak jak wymyślił to Elon Musk, ponieważ takie podejście uważa za zbyt drogie i obarczone dużym ryzykiem.

CZYTAJ TAKŻE: Polski hyperloop w europejskiej elicie

Firma nie wyklucza w przyszłości debiutu na giełdzie, jednak obecnie zakłada inną możliwość. – Na ten moment bardziej realny wydaje nam się scenariusz, w którym cała firma zostaje przejęta przez dużego gracza z branży kolejowej lub transportowej – mówi Prus. Jazdy testowe będą obserwowane przez przedstawicieli branży kolejowej m.in. z Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Malezji i Indii.

Hyper Poland doceniany jest w wielu konkursach na całym świecie. Firma dotarła do finału konkursu organizowane przez SpaceX – spółkę Elona Muska. W ostatnim czasie Hyper Poland został uznany za jeden z 50 najlepszych startupów sektora transportu w Europie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wymyślone święta dają zyski

16 lipca miliony kupujących ruszą po okazje w Prime Day Amazona. Z kolei chiński ...

Gwiazda NBA LeBron James króluje na Instagramie

LeBron James znalazł się na czele listy najlepiej zarabiających koszykarzy na Instagramie. Pokonał tym ...

Gogle VR wjeżdżają do Flixbusa

Flixbus, największy przewoźnik autokarowy w Polsce i wielu innych krajach europejskich, w 2018 roku ...

Aplikacja pomoże znaleźć darmową wodę do picia

Tap, to aplikacja dzięki, której znajdziemy najbliższy punkt z darmową woda pitną. Może być ...

Nowe terapie nieuleczalnych chorób

Naukowcy z Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii im. Generała Karola Kaczkowskiego w Warszawie pod ...

Biali hakerzy na wyżerce w mcdonald’s

Niemieccy programiści odkryli lukę w systemie promocyjnym sieci restauracji McDonald’s. Za sprawą błędu w ...