Gra o Tron: darmowa reklama Starbucksa warta 2 mld dolarów

Twitter

Niespodziewana wpadka twórców serialu „Gra o Tron” to prawdziwa gratka dla sieci Starbucks. Od kilku dni fani serialu dyskutują w internecie, jak kubek kawy z logo tej marki mógł znaleźć się w jednej ze scen filmu.

Dla Starbucksa to darmowa reklama. I to dość przypadkowa. Producent serialu – HBO przeprosiło za wpadkę i cyfrowo usunęło kubek z filmu dostępnego na platformie HBO GO.

W czwartym odcinku ósmego sezonu „Gry o Tron” w 17 minucie na stole przed Daenerys Targaryen internauci dostrzegli kubek po kawie ze Starbucksa. Nie zauważył go nikt z filmowej ekipy, a wpadkę wychwycili dopiero widzowie. Internet zalały mamy rozbawionych internautów, mimo iż kubek widoczny był zaledwie przez kilka sekund.

Za taki rodzaj reklamy (lokowanie produktu) Starbucks musiałby zapłacić 50 mln dolarów – wyliczyli analitycy cytowani przez amerykańskie media.ednak całe zamieszanie wokół kilku sekund z kubkiem warte jest według wyliczeń telewizji CNBC nawet 2,3 mld dolarów, ponieważ internet od kilku dni żyje wpadką, kubkiem i Starbucksem. W ciągu pierwszych 48 godzin frazy „Starbucks” i „Gra o Tron” zostały zacytowane niemal 200 tys. razy. Zainteresowanie tematem podbija też sama sieć, publikując posty w mediach społecznościowych z tym związane, a także producent serialu – HBO.


O kubku współczesnej kawy w serialu fantasy usłyszeli nawet ci internauci, którzy nie obejrzeli ani jednego odcinka „Gry o Tron”. Wpadkę opisały media na całym świecie.

Media przypominają, że za łyk piwa, który James Bond wypił w „Skyfall” Heineken musiał zapłacić aż 45 mln dolarów. Mniej więcej tyle samo kosztowało przesadzenie agenta 007 z BMW do elektrycznego Astona Martina.

Harley Davidson zapłacił 10 mln dolarów za to, że jego motocykl pokazał się na chwile w filmie „Avengers: Czas Ultrona”. Natomiast Samsung zapłacił około 5 mln dolarów za pokazanie w filmie przez chwile tabletu Galaxy.

W 1982 roku Steven Spielberg chciał użyć w filmie „ET” M&Msów, ale koncern Mars się nie zgodził. Za to Hershey zapłacił milion dolarów za umieszczenie w nim ich kolorowych czekoladowych cukierków Reese’s Pieces.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Netflix zrobi serial na podstawie „Stu lat samotności” Gabriela Garcíi Marqueza

Zmarły pięć lat temu pisarz konsekwentnie odrzucał propozycje ekranizacji „Stu lat samotności”, obawiając się, ...

Robot Leoś oprowadza chore dzieci po zoo. Wzbudził zainteresowanie za granicą

Robot Leoś daje dzieciom przebywającym w szpitalu im. Degi w Poznaniu szansę na odwiedzenie ...

Wpisują się w trendy

Zespół naukowców Katedry Technologii i Analizy Instrumentalnej Instytutu Nauk o Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w ...

ERP niezbędny w cyfryzacji firm

Starsze oprogramowanie powinno się wymienić na rozwiązania, które będą wspierać transformację biznesu. Zachowanie przewagi ...

Facebook chce zabić smartfony. Przełomowy projekt

Mark Zuckerberg ma wizję, by wkrótce pozbawić ludzi konieczności korzystania z telefonów. Twórca Facebooka ...

CD Projekt goni Orlen. Gdzie są granice dla producentów gier

Kapitalizacja wielu studiów jest rekordowo wysoka i przewyższa wyceny biur maklerskich. Czy ceny akcji ...