Gra o Tron: darmowa reklama Starbucksa warta 2 mld dolarów

Twitter

Niespodziewana wpadka twórców serialu „Gra o Tron” to prawdziwa gratka dla sieci Starbucks. Od kilku dni fani serialu dyskutują w internecie, jak kubek kawy z logo tej marki mógł znaleźć się w jednej ze scen filmu.

Dla Starbucksa to darmowa reklama. I to dość przypadkowa. Producent serialu – HBO przeprosiło za wpadkę i cyfrowo usunęło kubek z filmu dostępnego na platformie HBO GO.

W czwartym odcinku ósmego sezonu „Gry o Tron” w 17 minucie na stole przed Daenerys Targaryen internauci dostrzegli kubek po kawie ze Starbucksa. Nie zauważył go nikt z filmowej ekipy, a wpadkę wychwycili dopiero widzowie. Internet zalały mamy rozbawionych internautów, mimo iż kubek widoczny był zaledwie przez kilka sekund.

Za taki rodzaj reklamy (lokowanie produktu) Starbucks musiałby zapłacić 50 mln dolarów – wyliczyli analitycy cytowani przez amerykańskie media.ednak całe zamieszanie wokół kilku sekund z kubkiem warte jest według wyliczeń telewizji CNBC nawet 2,3 mld dolarów, ponieważ internet od kilku dni żyje wpadką, kubkiem i Starbucksem. W ciągu pierwszych 48 godzin frazy „Starbucks” i „Gra o Tron” zostały zacytowane niemal 200 tys. razy. Zainteresowanie tematem podbija też sama sieć, publikując posty w mediach społecznościowych z tym związane, a także producent serialu – HBO.


O kubku współczesnej kawy w serialu fantasy usłyszeli nawet ci internauci, którzy nie obejrzeli ani jednego odcinka „Gry o Tron”. Wpadkę opisały media na całym świecie.

Media przypominają, że za łyk piwa, który James Bond wypił w „Skyfall” Heineken musiał zapłacić aż 45 mln dolarów. Mniej więcej tyle samo kosztowało przesadzenie agenta 007 z BMW do elektrycznego Astona Martina.

Harley Davidson zapłacił 10 mln dolarów za to, że jego motocykl pokazał się na chwile w filmie „Avengers: Czas Ultrona”. Natomiast Samsung zapłacił około 5 mln dolarów za pokazanie w filmie przez chwile tabletu Galaxy.

W 1982 roku Steven Spielberg chciał użyć w filmie „ET” M&Msów, ale koncern Mars się nie zgodził. Za to Hershey zapłacił milion dolarów za umieszczenie w nim ich kolorowych czekoladowych cukierków Reese’s Pieces.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Strajk w Amazonie na rzecz klimatu. „Firma robi za mało”

Blisko tysiąc pracowników koncernu Amazon planuje zaprotestować przeciwko bezczynności koncernu w walce z kryzysem ...

Nie tylko Revolut. Londyn stolicą fintechowych jednorożców

Londyn może wkrótce wyprzedzić San Francisco i stać się główną siedzibą tzw. „jednorożców” z ...

Kursk zbiera mieszane oceny

Gra przygodowo-dokumentalna od studia Jujubee od środy jest dostępna na rynku. Gra została wydana ...

Właściciele iPhonów i iPadów obejrzą filmy Netfliksa bez łączności z internetem

Filmowy serwis wprowadził nową funkcję Smart Downloads do systemu iOS. Dzięki temu użytkownicy iPhone’ów ...

W sieci ujawniono wyciek kont e-mail i haseł do nich na niespotykaną skalę

Na stronie Have I Been Pwned opisano bezprecedensowe zdarzenie, które wdrapało się na pierwsze ...

Peter Thiel: FBI i CIA powinny zbadać Google

Technologiczny miliarder Peter Thiel wzywa amerykańskie tajne służby, by sprawdziły jak mocno Google jest ...