Metalowe plakaty z Polski trafiły do serc fanów superbohaterów

Rodzimą spółkę Displate uznano jednym z najciekawszych startupów w Europie. Współpracuje z takimi markami, jak Star Wars, Marvel czy DC Comics.

Publikacja: 27.05.2019 18:01

Twórcy startupu Displate
mają klientów już w
76 krajach

Twórcy startupu Displate mają klientów już w 76 krajach

Foto: mat. pras.

Displate to warszawska firma, która, choć nie opracowała żadnej nowatorskiej technologii, jest wyjątkowo innowacyjna – stworzyła internetową platformę zrzeszającą utalentowanych artystów z całego świata, która pomaga im zwiększyć grono odbiorców i potencjalnych klientów. Można zakupić na niej różnorodne i oryginalne prace plakaty. Ale nie takie zwykłe, lecz metalowe.

Polski startup globalny

W maju w Amsterdamie odbyła się jedna z najważniejszych innowacyjnych konferencji w Europie – TNW Conference 2019. Na tym prestiżowym wydarzeniu, które organizowane jest przez The Next Web, jeden z największych portali na świecie, zespół Displate stał w świetle jupiterów. Firma, stworzona przez trzech znajomych: Karola Banaszkiewicza, Jacka Świgosta oraz Edwarda Ruszczyca, została uznana najgorętszym polskim startupem i trafiła do tzw. grupy Tech5, czyli grona najciekawszych młodych firm na naszym kontynencie.

CZYTAJ TAKŻE: Polski eko-startup na podium międzynarodowego konkursu

– Jesteśmy niesamowicie dumni z tytułu Hottest Startup in Poland. Już samo znalezienie się wśród 100 najgorętszych startupów Europy jest ogromnym wyróżnieniem –podkreśla Banaszkiewicz.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

Displate to założona w 2012 roku platforma spod warszawskich Marek, która – jak to określają założyciele startupu – pozwala kreatorom wizualnym z całego świata zarabiać na sprzedaży swoich prac. Te dziś trafiają do 76 krajów. Platforma, a w gruncie rzeczy tzw. marketplace, skupia ponad 20 tys. artystów z różnych zakątków globu (w sumie to reprezentanci ok. 90 państw). Startup już w tej chwili jest globalny – aż 99,6 proc. jego sprzedaży generują zagraniczni odbiorcy, przy czy największy to Stany Zjednoczone.

Metalowe plakaty wyglądają fenomenalnie. Nic dziwnego, że szybko stały się prawdziwym przebojem. Świadczyć może o tym fakt, że rodzimej firmie udało się nawiązać współpracę z m.in. Star Wars, Marvel, DC Comics czy gamingowym potentatem – Blizzard.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup doceniony przez Harvard

Ale Displate na rynku wyróżnia się nie tylko ofertą. Eksperci TNW zwrócili uwagę m.in. na zaangażowanie w działania ekologiczne i jego wpływ społeczny. Każdy zakup na tej internetowej platformie przekłada się bowiem na posadzenie dziesięciu drzewek w różnych częściach świata. Dotąd zasadzono ich już ok. 10 mln.

Docenione plakaty

Karol Banaszkiewicz wcześniej tworzył już kilka biznesów, jak LookSoup.com czy Klikr.pl, ale dopiero Displate okazał się strzałem w dziesiątkę. Choć początki nie były proste. Trzej przyjaciele zaczynali, dysponując mniej niż 100 tys. zł. Ich firma jednak szybko stała się rentowna. Zarobione pieniądze inwestowali w dalszy rozwój.

Startup wiatru w żagle nabrał półtora roku temu, gdy otrzymał 2 mln euro od czeskiego funduszu Credo Ventures. To duży inwestor w naszej części Europy, który w portfelu ma m.in. takie polskie firmy, jak Kontakt.io (działa na rynku sztucznej inteligencji i sensorów), edukacyjny Explain Everything, a także Archdesk (tworzy oprogramowanie do zarządzania dla fabryk i firm budowlanych). Działalność Displate nabrała rozpędu.

CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowi tłumacze z Polski to hit. Firma z Krakowa ma 70 proc. unijnego rynku

Obrazy produkuje nie w Chinach, ale w Markach. Za jeden metalowy plakat fani płacą z reguły ok. 40 euro. Ale są też droższe. I to znacznie. Plakat przedstawiający świat z gry „Cyberpunk 2077” od warszawskiego studia CD Projekt kosztuje 260 euro. To jednak wyjątkowe dzieło. Składa się bowiem z ośmiu mniejszych obrazków, które mają łącznie wymiary aż 91 x 132 cm. Nic dziwnego, że pracami Displate zachwycają się nie tylko klienci indywidualni, ale również projektanci wnętrz czy pasjonaci designu, którzy chcą przyozdobić ściany domów i apartamentów w ten oryginalny sposób.

Displate to warszawska firma, która, choć nie opracowała żadnej nowatorskiej technologii, jest wyjątkowo innowacyjna – stworzyła internetową platformę zrzeszającą utalentowanych artystów z całego świata, która pomaga im zwiększyć grono odbiorców i potencjalnych klientów. Można zakupić na niej różnorodne i oryginalne prace plakaty. Ale nie takie zwykłe, lecz metalowe.

Polski startup globalny

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Roboty z Polski zyskają sztuczną inteligencję. Już wypierają amerykańską konkurencję
Biznes Ludzie Startupy
Latające elektryki polecą znad Wisły? Polska firma chce zbudować fabrykę
Biznes Ludzie Startupy
Dostarczą dania o połowę tańsze. Polskie start-upy łączą siły, by ratować żywność
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja ma wesprzeć kulejącą amerykańską edukację
Biznes Ludzie Startupy
Estońska bestia zamierza zadomowić się nad Wisłą. Duża zmiana w car-sharingu