Takie podejście konsumentów przekłada się na bieżącą działalność firm. Widać to zwłaszcza po branży modowej: z raportu wynika, iż jest to najchętniej kupowana w sieci kategoria. – W 2018 r. 12 proc. naszej sprzedaży odbywało się już w kanale internetowym, a celem na 2019 r. jest wzrost sprzedaży online o 50 proc. W poszczególnych markach grupy udziały są różne, ale choćby w Wólczance to już ponad 40 proc. – mówi Grzegorz Pilch, prezes grupy VRG, prowadzącej także sieci Vistula czy W.Kruk. – Sprzedaż internetowa rozwija się mocno. Klienci znający dobrze rozmiary ubrań stawiają na ten kanał i sprzedaż internetowa – choć rośnie od lat – to nadal nie zwalnia tempa rozwoju – dodaje.
CZYTAJ TAKŻE: Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek
Także grupa LPP, znana z marek Reserved czy House, mocno stawia na sprzedaż online. – Szacujemy, że w 2019 r. przychody z e-commerce przekroczą miliard złotych, a w 2021 r. osiągniemy 20 proc. udziału e-commerce w całości przychodów – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP ds. IT. Wciąż kluczowy jest jednak kanał stacjonarny. Z badania przeprowadzonego w 2018 r. na zlecenie LPP przez Instytut Kantar wynika, że w przypadku zakupu odzieży klienci najczęściej rezygnują z zakupów online, ponieważ nie mogą jej przymierzyć.
Dostawa w jeden dzień
Zmienia się także Allegro, lider polskiego rynku e-handlu. Firma w trosce o swoich użytkowników od 2 lipca zmienia regulamin z kilkoma ważnymi z perspektywy klientów nowymi zapisami. – Aby podnieść transparentność licytacji, zmienimy zasady wcześniejszego zakończenia licytacji przez sprzedającego. W niektórych kategoriach wcześniejsze zakończenie licytacji będzie możliwe tylko do czasu pojawienia się pierwszej oferty kupna; obecnie oferujący może zakończyć licytację wcześniej, a wtedy wygrywa najwyższa oferta – podaje Michał Bonarowski z biura prasowego. Zmian jest więcej, w polu „Opis” będzie można umieszczać dodatkowe informacje na temat producenta przedmiotu oraz o innych przedmiotach z oferty sprzedającego – teraz to możliwe tylko dla informacji o przedmiocie oferty.
W przypadku zakupu odzieży klienci najczęściej rezygnują z zakupów online, ponieważ nie mogą jej przymierzyć
Firma sprawdza też dostawy do klienta w dzień zakupu. Test objął wybranych sprzedawców, a z usługi mogą korzystać mieszkańcy miast, w których działa firma kurierska X-press Couriers, czyli Poznania, Warszawy, Krakowa, Katowic, Łodzi i Wrocławia. Dostawa w dzień zakupu obejmuje transakcje zawarte do godziny 11. Te późniejsze będą realizowane kolejnego dnia.