Stranger Things 3 z najlepszą premierą w historii Netfliksa

Trzeci sezon popularnego serialu Stranger Things produkcji Netfliksa już w cztery dni po premierze pobił rekord oglądalności na platformie.

Publikacja: 09.07.2019 09:42

Stranger Things 3 z najlepszą premierą w historii Netfliksa

Foto: mat. pras.

Choć Netflix zwykle nie ujawnia szczegółowych wyników oglądalności swoich produkcji, to w przypadku najnowszego sezonu serialu Stranger Things serwis streamingowy zrobił wyjątek. Firma pochwaliła się na Twitterze, że Stranger Things 3 już po czterech dniach od swojej premiery pobił rekord oglądalności na platformie.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Trzeci sezon zadebiutował 4 lipca tego roku i został wyświetlony już na 40,7 mln kont. Rzeczywista liczba oglądalności jest więc jeszcze większa, bo często z jednego konta korzysta kilku użytkowników, na przykład całe rodziny. Tak dobrego wyniku po pierwszych czterech dniach nie uzyskał jeszcze żaden film czy serial dostępny na popularnej platformie streamingowej.

Tempo oglądania serialu przez widzów również okazało się błyskawiczne. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta HBO, Netflix udostępnia wszystkie odcinki danego sezonu w dniu premiery, zamiast rozkładać ich emisję w czasie. Jak podał serwis w swoim tweecie, już po czterech dniach właściciele 18,2 mln kont obejrzeli do końca cały sezon, który składa się z ośmiu epizodów. Większość z nich trwa ok. 50-60 minut, tylko ostatni jest dłuższy i zajmuje 78 minut.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

Po opublikowaniu przez Netflix tweeta, amerykański magazyn Entertainment Weekly zwrócił się do serwisu z prośbą o uściślenie, w jaki sposób liczone są wyświetlenia. Rzecznik Netfliksa ujawnił gazecie, że pojedyncze wyświetlenie liczy się tylko wtedy, kiedy użytkownik obejrzy ponad 70 proc. materiału, a ponowne wyświetlenie tego samego odcinka nie zwiększa liczby odtworzeń wliczanych do ogólnego zestawienia.

Wynik jest więc imponujący. Sukcesowi Stranger Things 3 z pewnością pomogły liczne akcje marketingowe, między innymi współpraca z takimi koncernami, jak Coca-Cola i Burger King, które wypuściły limitowane wersje swoich produktów w ramach promocji serialu.

CZYTAJ TAKŻE: odwrocone burgery na czesc Stranger Things Netfliksa

O popularności Stranger Things mógł zaważyć także fakt, że to jeden z niewielu serialów, który chętnie oglądają zarówno młodsi widzowie, jak i starsi. Głównymi bohaterami serialu są bowiem czterej nastoletni chłopcy i dziewczyna, którzy odkrywają paranormalne zjawiska w swoim mieście, akcja jednak trzyma każdego w napięciu i nie brakuje w niej poważnych wątków dla dorosłych.

Choć Netflix zwykle nie ujawnia szczegółowych wyników oglądalności swoich produkcji, to w przypadku najnowszego sezonu serialu Stranger Things serwis streamingowy zrobił wyjątek. Firma pochwaliła się na Twitterze, że Stranger Things 3 już po czterech dniach od swojej premiery pobił rekord oglądalności na platformie.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Roboty z Polski zyskają sztuczną inteligencję. Już wypierają amerykańską konkurencję
Biznes Ludzie Startupy
Latające elektryki polecą znad Wisły? Polska firma chce zbudować fabrykę
Biznes Ludzie Startupy
Dostarczą dania o połowę tańsze. Polskie start-upy łączą siły, by ratować żywność
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja ma wesprzeć kulejącą amerykańską edukację
Biznes Ludzie Startupy
Estońska bestia zamierza zadomowić się nad Wisłą. Duża zmiana w car-sharingu