Ma 6 lat, 30 mln followersów i kupuje nieruchomości za miliony

YouTube

Boram ma 6 lat i jest popularna w Korei Południowej blogerką. Ma ponad 30 mln followersów i najwyraźniej spory majątek, ponieważ kupiła właśnie za 9,5 mld koreańskich wonów (ponad 30 mln złotych) rezydencje w najdroższej dzielnicy Seulu.

Według informacji CNN dom został kupiony przez firmę, którą założyli rodzice Boram. Firma zajmuje się zarządzaniem majątkiem youtuberki

Boram ma na YouTube dla popularne kanały: Boram Tube ToysReview z 13,6 mln subskrypcji i wideoblog Boram Tube Vlog z 17,6 mln subskrypcji.

CZYTAJ TAKŻE: Gwiazda Youtube`a skazana. Za „żart”

Na jednym z najpopularniejszych klipów, który został wyświetlony 376 mln razy 6-latka sama robi sobie danie instant z makaronu za pomocą plastikowych, dziecięcych narzędzi kuchennych a następnie zjada danie przed kamera. Dziewczynka jest urocza i słodka, a pomaga jej dwóch nastolatków, w wszystko w konwencji dziecięcej, kolorowej kreskówki.

Nie wszyscy w Korei są jednak zachwyceniu karierą dziewczynki i treściami publikowanymi na jej kanałach na YouTube. Pozarządowa organizacja Save the Children nie była zachwycona odcinkiem, w którym dziewczynka podkrada pieniądze z portfela ojca. Spore kontrowersje wzbudził też odcinek w którym Boram udaje, że prowadzi samochód po ulicach Seulu.

CZYTAJ TAKŻE: Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Save the Children zgłosiło skargę na rodziców Boram, którzy zostali przez sąd rodzinny w Seulu zmuszeni do udania się kurs doradczy mający na celu zapobieganie znęcaniu się nad dziećmi. Kontrowersyjne filmy zniknęły z YouTube.

W marcu tego roku platforma zdecydowała się całkowicie zablokować możliwość dodawania komentarzy pod filmami z dziecięcymi gwiazdami YouTube.

Boram nie jest jedyną dziecięcą gwiazdą YouTube. 7-letni Amerykanin Ryan Kaji, gwiazda kanału Ryan ToysReview, w zeszłym roku zarobił około 22 mln dolarów. Ryan ma prawie 21 mln followersów. Ryan odpakowuje i testuje zabawki. Tydus, 5-latek z USA, ma 3,1 mln followersów a na kanale YouTube zarabia cała jego rodzina – mama, tata i siostra.

TouTuberzy mają wiele możliwości monetaryzacji popularności swoich kanałów: poprzez dodanie reklam w filmach wideo lub współpracując z konkretnymi markami, reklamując i promując ich produkty.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie fintechy natrafiły na niespodziewane przeszkody

„Małżeństwo” ze startupami pozwoli bankom skupić się na obsłudze klientów i dostarczaniu im lepszej ...

Dane klientów morele.net w sieci. Włamywacze spełnili groźbę

Włamywacze odpowiedzialni za kradzież bazy danych serwisu morele.net od wielu tygodni odgrażali się, że ...

Internauta oddaje pieniądze na czas

Tzw. lendtechy, czyli startupy z branży pożyczkowej, zapoczątkowały nową kulturę kredytowania. Badania pokazują, że ...

Produktowe plany Grupy Orange na 2019 rok

W minionym tygodniu w Paryżu odbyło się szóste już „Show Hello”, doroczne spotkanie prezesa ...

Inteligentne ekrany sercem cyfrowej rewolucji

Rynek digital signage, czyli nowoczesnych, zdalnie zarządzanych systemów prezentacji treści informacyjnych, bądź reklamowych, rośnie ...

Wygrana w Lotto popłynie na kartę

Totalizator Sportowy wprowadza w punktach sprzedaży innowacyjną w skali międzynarodowej usługę bezgotówkowej wypłaty wygranych ...