Reklama online warta więcej niż telewizyjna

Bloomberg

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie były wyższe niż w telewizji.

Jak wynika z najnowszego raportu z badania dotyczącego wydatków na reklamę online AdEx, realizowanego przez IAB Polska we współpracy z PwC, w pierwszym kwartale 2019 roku na reklamę online wydano 1,1 mld zł, po wzrośnie o 9 proc. w ujęciu rocznym. Z dodatkowych analiz agencji mediowej Starcom wynika, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.

CZYTAJ TAKŻE: Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

To historyczna zmiana, choć spodziewana była już od kilku lat. IAB podaje, że obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że dominacja internetu będzie się powiększać. Notuje on bowiem wciąż dość wysoką dynamikę wzrostu (8,8 proc. rdr), podczas gdy wydatki na telewizję wyhamowały. W wyniku zaobserwowanych zmian udział wydatków na internet w całkowitym torcie reklamowym przekroczył 43 proc., w porównaniu do telewizji, która miała nadal 40 proc. rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Udany lot największego samolotu na świecie

Stratolaunch to samolot o największej na świecie rozpiętości skrzydeł. Wczoraj z lotniska Mojave Air ...

Prezes YouTube to daleka krewna premiera Morawieckiego. Odwiedzi Warszawę w święto niepodległości

Susan Wojcicki, posiadająca polski paszport prezes serwisu YouTube, ma odwiedzić Warszawę na 100-rocznicę polskiej ...

Niewiarygodne. Pierwszy dron poleci w kosmos

NASA wyśle na jeden z księżyców Saturna atomowego drona badawczego o nazwie Dragonfly (Ważka). ...

Włosi kupują polski serwis Szopi.pl

Supermercato24 kupuje polski serwis i ma go rozwijać nie tylko w innych miastach w ...

Maciej Jakubowski: Kategoria przedsiębiorców-konsumentów zyskuje uprawnienia

Jakie konsekwencje dla e-commerce ma rozszerzenie niektórych praw konsumentów na przedsiębiorców jednoosobowych? Poważne. Tak, ...