Reklama online warta więcej niż telewizyjna

Bloomberg

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie były wyższe niż w telewizji.

Jak wynika z najnowszego raportu z badania dotyczącego wydatków na reklamę online AdEx, realizowanego przez IAB Polska we współpracy z PwC, w pierwszym kwartale 2019 roku na reklamę online wydano 1,1 mld zł, po wzrośnie o 9 proc. w ujęciu rocznym. Z dodatkowych analiz agencji mediowej Starcom wynika, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.

CZYTAJ TAKŻE: Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

To historyczna zmiana, choć spodziewana była już od kilku lat. IAB podaje, że obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że dominacja internetu będzie się powiększać. Notuje on bowiem wciąż dość wysoką dynamikę wzrostu (8,8 proc. rdr), podczas gdy wydatki na telewizję wyhamowały. W wyniku zaobserwowanych zmian udział wydatków na internet w całkowitym torcie reklamowym przekroczył 43 proc., w porównaniu do telewizji, która miała nadal 40 proc. rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przychody Xiaomi skoczyły aż o połowę

W kwartale kończącym się 30 września przychody chińskiego producenta smartfonów wzrosły o 49,1 procent, ...

Wiceprzewodnicząca KE: Sztuczna inteligencja musi być etyczna

Mamy różne przepisy odnoszące się do zdrowia i bezpieczeństwa. Ale czy one wystarczą w ...

Bruksela po stronie twórców. Co na to cyfrowi giganci?

Parlament Europejski i Rada doszły do porozumienia w sprawie praw autorskich na rynku cyfrowym ...

Chiński gigant pozywa rząd USA

Koncern Huawei pozwał rząd USA za to, że zakazał on korzystania z jego urządzeń  ...

Datę premiery polskiego Cyberpunka 2077 podał Keanu Reeves

We wtorek w Los Angeles rozpoczynają się najważniejsze dla branży targi – E3. Ale ...

Google, sztuczna inteligencja i pytanie o Dratewkę

Legenda głosi, że krakowscy mieszczanie musieli smokowi wawelskiemu codziennie przynosić kilka owiec. Jeśli tego ...