Reklama online warta więcej niż telewizyjna

Bloomberg

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie były wyższe niż w telewizji.

Jak wynika z najnowszego raportu z badania dotyczącego wydatków na reklamę online AdEx, realizowanego przez IAB Polska we współpracy z PwC, w pierwszym kwartale 2019 roku na reklamę online wydano 1,1 mld zł, po wzrośnie o 9 proc. w ujęciu rocznym. Z dodatkowych analiz agencji mediowej Starcom wynika, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.

CZYTAJ TAKŻE: Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

To historyczna zmiana, choć spodziewana była już od kilku lat. IAB podaje, że obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że dominacja internetu będzie się powiększać. Notuje on bowiem wciąż dość wysoką dynamikę wzrostu (8,8 proc. rdr), podczas gdy wydatki na telewizję wyhamowały. W wyniku zaobserwowanych zmian udział wydatków na internet w całkowitym torcie reklamowym przekroczył 43 proc., w porównaniu do telewizji, która miała nadal 40 proc. rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Google podgryza Amazona. I będzie mówił po polsku

Rynek asystentów głosowych, nazywanych również inteligentnymi głośnikami, rośnie jak na drożdżach. Jak podaje firma ...

Internet smakuje restauracjom

Już co piąta restauracja oferuje dostawy do domu czy biura posiłku zamówionego przez sieć. ...

Autoodtwarzanie filmów i przewijanie stron bez końca może być zakazane

Wideo automatycznie odtwarzane po wejściu na stronę oraz niekończące się przewijanie witryn może zostać ...

Łukasz Trybuś: W e-sporcie liczy się mocne łącze z internetem i myszka

Ostatnio duży turniej w USA wygrał 16-latek, za co zdobył nagrodę rzędu 11,5 mln ...

Polskie szkoły wchodzą do cyfrowego świata

Gąbka i kreda odchodzą wreszcie do lamusa. Uczniowie wychowani już w erze cyfrowej teraz ...

Po bankructwie Goclever polskie marki mają problem

Mimo kilkunastu lat na rynku, operacji w wielu krajach i szerokiej oferty, firma Goclever ...