Rosjanie próbują sił w polskim internecie. Pomoże im nasz potentat

wildberries.ru

Sklep internetowy Wildberries wchodzi na polski rynek odzieżowy. Spotka tu silną lokalną konkurencję.

– Zarejestrowali firmę, wynajęli centrum logistyczne, zatrudnili pracowników i podpisali umowę dotyczącą usług prawnych i księgowych, a także umowę z Google na platformie transakcyjnej – powiedział agencji TASS przedstawiciel handlowy Rosji w Polsce Vladimir Nefedov. – Jest magazyn, jest produkt, jest biuro i są ludzie – dodał.

Wildberries to internetowy sklep odzieżowy, który działa na rynku od 15 lat. Firma jest obecna w pięciu krajach – Rosji, Białorusi, Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii. Wildberries oferuje ponad 2,6 mln produktów, firma ma 15 tys. partnerów, w tym 9 tys. przedstawicieli małych i średnich firm. W październiku ogłoszono, że sprzedawca zamierza rozpocząć budowę centrum dystrybucyjnego na Słowacji w drugim kwartale 2020 r. i uruchomić sklep internetowy.

Polski rynek sprzedaży odzieży w internecie jest już mocno obsadzony. Z jednej strony to silne sklepy samych marek – od polskich np. z grupy LPP (Reserved, House czy Cropp) po międzynarodowe jak H&M oraz grupa Inditex (Zara, Bershka, Oysho). Silne są także platformy multibrandowe – zarówno krajowe jak Answear, Gomez czy międzynarodowe jak Zalando. Do tego prawdopodobnie najwięcej ubrań w Polsce przez internet i tak może sprzedawać Allegro, firma podawała, że może kontrolować nawet ponad 30 proc. tego rynku. Dlatego Rosjanie nie będą mieli u nas łatwo, już głośne wejście niemieckiego sklepu About You pokazało, że nie jest łatwo o sukces na tak silnie konkurencyjnym rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ericsson podaje rękę Chińczykom z Oppo

Oskarżenia USA pod adresem Huawei i ZTE o powiązania z rządem z Pekinem i ...

YouTube z rekordową karą za wykorzystywanie danych dzieci

Serwis YouTube został ukarany grzywną w wysokości 170 mln dol. za gromadzenie danych osobowych ...

Wkrótce pojawi się telewizor, który znika

Japoński koncern Panasonic chce wprowadzić do sprzedaży, telewizor, który będzie całkowicie przezroczysty. Pierwszy prototyp ...

Świetna sprzedaż audio, słuchawki bluetooth hitem

Sprzedaż słuchawek i przenośnych stereofonicznych zestawów słuchawkowych rośnie jak na drożdżach. W minionym roku ...

Google: Nie zapłacimy wydawcom we Francji

Amerykańska firma nie zamierza płacić francuskim wydawcom prasy za wyświetlanie ich artykułów w swojej ...

Disney zmienia logo 20th Century Fox. Złe skojarzenia

Należące do Disneya znane studio filmowe 20th Century Fox wyrzuca słowo „Fox” ze swojej ...