Paczki z Chin bezpieczne? Aliexpress nie traci na epidemii

Adobe Stock

Liczba gości na stronie chińskiego potentata nie spada, zatem Polacy raczej nie wystraszyli się, iż nadmiernie ryzykują robiąc zakupy w Chinach.

Koronawirus nie może przetrwać poza ciałem dłużej niż kilkanaście, góra kilkadziesiąt godzin. Ponieważ przesyłki z Chin trafiają do Polski zazwyczaj po kilku tygodniach, zarażenia się w ten sposób jest właściwie niemożliwe.

Póki co statystyki pokazują także, że zainteresowanie Polaków internetowymi zakupami w Chinach nie spada. Z danych z badania PBI/Gemius wynika, że w styczniu strona Aliexpress.com miała z Polski – zależnie od dnia – od 450 do 830 tys. użytkowników. Znacznie większy ruch panował na aplikacji mobilnej serwisu – tu użytkowników było od 2,7 do nawet 3,6 mln.

Dodatkowo zniechęcająco na konsumentów szukających okazji zakupowych w Chinach w tym okresie mogłyby działać obchody tamtejszego Nowego Roku, oznaczające długą przerwę w pracy i w efekcie jeszcze dłuższy czas oczekiwania na zamówione towary. Niczego takiego jednak nie widać.

CZYTAJ TAKŻE: Postępy epidemii koronawirusa można śledzić online

– Na podstawie danych dla platformy AliExpress, gromadzonych od początku stycznia 2020 r., nie da się stwierdzić istotnych odchyleń w liczbie realnych użytkowników czy odsłon, które dałoby się powiązać z obchodami Chińskiego Nowego Roku lub ostatnim zagrożeniem epidemiologicznym – mówi Katarzyna Binert, e-commerce manager Gemius. – Co więcej – porównując dane z analogicznym okresem ubiegłego roku – obserwujemy ogólny wzrost liczby internautów odwiedzających ten serwis, co z kolei może być spowodowane rosnącą popularnością zakupów transgranicznych – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przez ocean bez załogi. Supertrimaran z polskiej stoczni

Nowoczesna technologia, między innymi z polskiej stoczni, pomoże w uczczeniu 400. rocznicy przepłynięcia Atlantyku ...

Kreml oskarża Google`a i Facebooka o ingerencję w sprawy Rosji

Rosyjski regulator mediów i internetu twierdzi, że amerykańscy giganci Google i Facebook, mimo zakazu ...

Firma z Katowic stworzyła piłkarską wersję Booking.com

Footballcode.eu wpadł na innowacyjny pomysł na biznes – opracował bazę polskich obiektów sportowych i ...

Pies-robot włączy pralkę, pokieruje domem

Sony proponuje nowe zastosowanie dla znanego już robota Aibo. Cybernetyczny towarzysz ma mieć możliwość ...

Smartfony i popyt z Azji pociągną polskich producentów gier. Branża wciąż kwitnie

Większość notowanych na warszawskiej giełdzie producentów gier w ubiegłym roku potaniała, to wciąż rządzą ...

Polski medyczny startup przejmuje we Włoszech

Do rodzimej Grupy DocPlanner, znanej u nas z serwisu ZnanyLekarz, dołącza TuoTempo, włoski producent ...