Netflix i Youtube obniżają jakość streamingu. Przez epidemię

Przybywa osób, które – z uwagi na rozprzestrzeniającego się koronawirusa – spędzają całe dnie w domach. A to sprawia, że sieci internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie.

Publikacja: 21.03.2020 10:03

Netflix i Youtube obniżają jakość streamingu. Przez epidemię

Foto: Adobe Stock

Szczególnie wzrósł ruch w serwisach streamingowych. Z danych grupy LTTM wynika, że oglądalność youtuberów w okresie pandemii wzrosła aż o 30 proc.

– Czas pandemii oznacza nie tylko czasu zwiększonej konsumpcji mediów, ale także zaobserwowany przez nas wzrost aktywności twórców treści – potwierdza Paweł Stano, prezes LifeTube.

CZYTAJ TAKŻE: Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Wiele serwisów jest w efekcie przeciążonych. To dlatego przedstawiciele Komisji Europejskiej sugerują, by usługi telewizji internetowej strumieniowały treści w niższej rozdzielczości. O sprawie informuje BBC i wskazuje, że w ten sposób KE chce chronić coraz mocniej obciążoną infrastrukturę szerokopasmową. Na te nieoficjalne apele odpowiadają kolejni dystrybutorzy internetowych treści. Youtube właśnie zdecydował o obniżeniu jakości streamingu w Europie. Ten ruch Susan Wojcicki (szefowa Youtube’a) i Sundar Pichai (prezes Alphabetu, do którego należy Youtube) wykonali w uzgodnieniu z komisarzem Thierrym Bretonem.

Stojący na czele Netfliksa Reed Hastings również przystał na prośbę UE. To właśnie Netflix jako pierwszy zdecydował o pogorszeniu jakości wyświetlanych treści, aby zmniejszyć obciążenie sieci w Europie. W ten sposób natężenie przesyłanych treści z tego serwisu spadnie o 25 proc. Na razie Netflix i Youtube wprowadzają takie zasady na okres 30 dni – podaje Reuters. Nie wykluczone, że do takiej inicjatywy będą przystępować kolejni internetowi nadawcy.

CZYTAJ TAKŻE: Oglądając Netflixa trujesz środowisko. I to jak

W okresie pandemii ruch w sieci dynamicznie rośnie. Vodafone podał, że w Wlk. Brytanii skoczył on o 30 proc.

Szczególnie wzrósł ruch w serwisach streamingowych. Z danych grupy LTTM wynika, że oglądalność youtuberów w okresie pandemii wzrosła aż o 30 proc.

– Czas pandemii oznacza nie tylko czasu zwiększonej konsumpcji mediów, ale także zaobserwowany przez nas wzrost aktywności twórców treści – potwierdza Paweł Stano, prezes LifeTube.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA