Co Rosjanki kupują w sieci w czas pandemii? Niespodzianka

Fotorzepa/ Urszula Lesman

Rosjanie, podobni jak wiele innych nacji, przeszli na zakupy on-line. Co kupują w sieci? Bynajmniej nie kaszę gryczaną i papier toaletowy. Rosjanki inwestują w drogie torebki i t-shirty. Sprzedaż znanych marek wzrosła w marcu o 300 proc.

Rosjanie pozostają optymistami, jeżeli chodzi o dalszy przebieg epidemii koronawirusa. W najnowszym sondażu z 19 marca przeprowadzonym przez WCIOM (Wszechrosyjskie Centrum Badania Opinii Publicznej) 54 proc. jest zdania, że epidemia jest mało prawdopodobna na terenie Rosji. 61 proc. obywateli federacji wierzy w swoich medyków w to, że obronią kraj przez rozprzestrzenianiem się wirusa. Tylko 8 proc. pytanych ocenia zagrożenie jako wysokie, informuje gazeta RBK.

Pomimo to ulice największych miast – Moskwy i St. Petersburga opustoszały. Rosjanie przeszli na zakupy w sieci. Największy sklep Moskwy – sławy CUM (Centralny Dom Towarowy) niedaleko Placu Czerwonego przeżywa prawdziwe oblężenie.

Ruch na stronie sklepu zwiększył się w marcu o 20 proc. w porównaniu z lutym. Gazeta RBK informuje, że sklep przykłada wagę do bezpieczeństwa dostaw. Kurierzy pracują w jednorazowych rękawiczkach i specjalnych maskach, osłaniających twarz.

Największą popularnością cieszy się teraz wygodna odzież do użytku domowego. Zakupy piżam, szlafroków, wygodnych t-shirtów znanych marek takich jak Dolce & Gabbana, Balenciaga czy Burberry, wzrosły o 200 proc. r/r.

Rosjanki inwestują w drogie torebki. Ich sprzedaż zwiększyła się średnio o 300 proc. a egzemplarze z kolekcji Loewe i Bottega Veneta nawet o 400 proc.

Firma Aizel umożliwiająca sieciowe zakupy obywatelom federacji, odnotowuje też zwiększony popyt na nowinki: koszule, dżinsy, sukienki, bluzy, spódnice, trampki i obuwie sportowe. Spadła natomiast sprzedaż odzieży plażowej.

Sprzedawcy internetowi nie podnieśli cen wraz z dewaluacją rubla, dlatego zakupy w sieci są teraz w Rosji o średnio 20 proc. tańsze, od tych w realu. Np. letnia sukienka Simone Rocha (-20 proc.), płaszcz Balenciaga jest tańszy o połowę, a skórzane buty z ostrym noskiem bez pięt Wandler kosztują taniej o 60 proc.

Wielu sprzedawców oferuje opcję zakupów z wcześniejszą przymiarką. Wtedy kurier dostarczający ubranie poczeka za drzwiami około 15 minut. Takie zakupy są też możliwe w sklepach internetowych Kazachstanu i Ukrainy.

Mogą Ci się również spodobać

Zakupy przez Instagram w kilkanaście sekund

Instagram Checkout umożliwi kupowanie produktów bez konieczności opuszczania aplikacji. Instagram jest kolejnym medium społecznościowym ...

Zuckerberg zgadza się: nikt nie powinien być aż tak bogaty

Podczas specjalnego, transmitowanego na żywo spotkania z pracownikami Facebooka Mark Zuckerberg powiedział, że nikt ...

Koszmar e-sklepów. Dlaczego Polacy przerywają mobilne zakupy

Popularność e-zakupów jeszcze by wzrosła, gdyby firmy postawiły mocniej na usuwanie barier w korzystaniu ...

Google unowocześnia wyszukiwarkę hoteli

Zdjęcia hotelu zrobione przez gości, dodatkowe informacje o atrakcjach w okolicy obiektu i nowe ...

Chińska spirala. Amerykanie biją w kolejne spółki

Amerykański Departament Handlu wpisał na swoją „czarną listę” cztery kolejne spółki technologiczne z Chin ...

Fundusz z Doliny Krzemowej inwestuje w warszawski startup od robotów

Aż 33 mln zł (8,6 mln dol.) zebrała od inwestorów spółka Nomagic, i to ...