Sklepy nie przetrwają bez internetu

Adobe Stock

70 proc. internautów deklaruje, że online wydaje tyle samo lub więcej, co w stacjonarnym sklepie. Co więcej, dla 68 proc. osób informacje z sieci zachęcają do odwiedzenia sklepu stacjonarnego.

Jak wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, który jako pierwszy poznała „Rzeczpospolita”, polubiliśmy i doceniliśmy zakupy przez Internet – kupuje tak już 72 proc. internautów. E-klienci, podobnie jak rok temu, najczęściej kupują w sieci produkty z kategorii moda i elektronika, chociaż w tym roku zdecydowanie szala przechyliła się na korzyść elektroniki (wzrost o +6 pkt. proc.).

Zapewne jest to związane z zakupami sprzętu do pracy i nauki, jakie musieli poczynić konsumenci w związku z kwarantanną. Kolejną kategorią, która znacząco wzrosła, są zakupy spożywcze (+6 pkt. proc.), a także produkty farmaceutyczne (+3 pkt. proc.). Widać spadek w kategorii artykułów dziecięcych i wyposażenia domu, a największy – w turystyce. Co ciekawe, mimo odkładania zakupów inwestycyjnych, nastąpił wzrost wydatków w kategorii motoryzacja. Być może konsumenci uznali, że własne auto to bezpieczniejszy środek transportu w czasach pandemii.

– Ważną rolę w aktywowaniu i przekonywaniu do pierwszych zakupów mają reklamy on-line. Konsumenci zauważają, iż reklamy są powiązane z wcześniej poszukiwanymi produktami lub usługami, gdzie 17 proc. kupujących potwierdza, że zrealizowali transakcję pod wpływem impulsu i przekazu reklamowego. Obecna edycja raportu pokazuje, jak przyśpieszyliśmy i jakimi krokami e-commerce idzie do przodu – mówi Zbigniew Nowicki, co-managing director Bluerank.

– Po powrocie do rzeczywistości sprzed COV-19, będziemy nadal starali się ograniczać nasze kontakty bezpośrednie prywatnie i zawodowo. W związku z tym sektor handlu będzie nadal szybko rósł, ponieważ wiele osób, które przekonało się do zakupów przez Internet, będzie je kontynuować ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne, ale również bezpieczeństwo transakcji cyfrowej oraz wygodę i szybkość – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izba Gospodarki Elektronicznej.

Zapewne jest to związane z zakupami sprzętu do pracy i nauki, jakie musieli poczynić konsumenci w związku z kwarantanną. Kolejną kategorią, która znacząco wzrosła, są zakupy spożywcze (+6 pkt. proc.), a także produkty farmaceutyczne (+3 pkt. proc.). Widać spadek w kategorii artykułów dziecięcych i wyposażenia domu, a największy – w turystyce. Co ciekawe, mimo odkładania zakupów inwestycyjnych, nastąpił wzrost wydatków w kategorii motoryzacja. Być może konsumenci uznali, że własne auto to bezpieczniejszy środek transportu w czasach pandemii.

– Ważną rolę w aktywowaniu i przekonywaniu do pierwszych zakupów mają reklamy on-line. Konsumenci zauważają, iż reklamy są powiązane z wcześniej poszukiwanymi produktami lub usługami, gdzie 17 proc. kupujących potwierdza, że zrealizowali transakcję pod wpływem impulsu i przekazu reklamowego. Obecna edycja raportu pokazuje, jak przyśpieszyliśmy i jakimi krokami e-commerce idzie do przodu – mówi Zbigniew Nowicki, co-managing director Bluerank.

– Po powrocie do rzeczywistości sprzed COV-19, będziemy nadal starali się ograniczać nasze kontakty bezpośrednie prywatnie i zawodowo. W związku z tym sektor handlu będzie nadal szybko rósł, ponieważ wiele osób, które przekonało się do zakupów przez Internet, będzie je kontynuować ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne, ale również bezpieczeństwo transakcji cyfrowej oraz wygodę i szybkość – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izba Gospodarki Elektronicznej.

Mogą Ci się również spodobać

Kreml oskarża Google`a i Facebooka o ingerencję w sprawy Rosji

Rosyjski regulator mediów i internetu twierdzi, że amerykańscy giganci Google i Facebook, mimo zakazu ...

Największa oferta firmy z branży gier. Znamy cenę akcji Huuuge

Walory w trwającej ofercie publicznej będą sprzedawane po cenie wynoszącej 50 zł – takiej ...

Amazon pozwany o zaniedbania w czasie pandemii

Pracownicy Amazona z siedziby w Staten Island w USA skarżą w sądzie swojego pracodawcę. ...

Platforma do gier dla dzieci warta 40 mld dol. Teraz czas na starszych

Uwielbiana przez dzieci platforma do gier zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie NYSE, a jej kapitalizacja ...

Amerykanie zakażą chińskiego TikToka. Kupi go Microsoft?

Konflikt amerykańsko-chiński rozkręca się coraz bardziej. Prezydent Donald Trump zapowiedział, że zakaże działania TikToka ...

Wielki producent chipów na widelcu Brukseli

Komisja Europejska wszczęła dochodzenie antymonopolowe, by ocenić, czy firma Broadcom wykorzystuje dominację na rynku, ...