Bank Pekao zachęca rodziców do edukacji finansowej dzieci

materiały prasowe

Szukając nowoczesnego rozwiązania finansowego, ułatwiającego wprowadzenie dziecka w świat finansów, warto sięgnąć po pakiet PeoPay KIDS od Banku Pekao. W nowej kampanii bank przekonuje, że jest ważne, by od małego uczyć pociechy świadomego gospodarowania pieniędzmi i oszczędzania.

Dzieci obserwując dorosłych widzą, że gdy dostają w sklepie jedzenie, ubranie czy zabawki – rodzice muszą dać coś w zamian kasjerce lub sięgnąć po niewielki kawałek plastiku. W ten sposób naturalnie stykają się z zasadą działania pieniędzy. Jednak zwykle te proste doświadczenia to za mało, by młody człowiek świadomie poznawał zasady gospodarowania finansami.

Te codzienne spostrzeżenia potwierdzają zresztą wyniki badania „Family Power”, zrealizowanego przez firmę IQS. Wynika z niego, że rodzice dzieci w wieku 6–13 lat mają świadomość, że powinni edukować swoje pociechy w dziedzinie finansów.

Edukacyjny pakiet od Pekao

Naprzeciwko tym oczekiwaniom wychodzi Bank Pekao. Bank postanowił pomóc rodzicom przekuć teorię w praktykę i wdrożył PeoPay KIDS – pionierskie rozwiązanie, które uczy dziecko zarządzania pieniędzmi.

Jak wygląda w praktyce korzystanie z PeoPay KIDS? Podstawą pakietu jest prosta w obsłudze aplikacja dla najmłodszych – z wirtualnym trenerem, który wyjaśnia różne pojęcia z zakresu finansów oraz tłumaczy, jak skutecznie oszczędzać i gospodarować środkami.

Najmłodsi mają możliwość tworzenia skarbonek w ramach konta oszczędnościowego Mój Skarb i odkładania w nich pieniędzy na wybrane przez siebie cele, takie jak rower, hulajnoga czy… prezent na urodziny taty. Mogą też zrealizować przelew z bezpłatnego Konta Przekorzystnego lub doładować telefon – w tym przypadku prośba o autoryzację transakcji jest zawsze wysyłana rodzicowi.

Mama lub tata – z Panelu Rodzica umieszczonego w swojej bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay – mogą dyskretnie nadzorować finanse dziecka i zasilać jego konto. W ramach PeoPay KIDS najmłodsi mogą też bezpłatnie korzystać z własnej karty płatniczej, dzięki której dokona „prawdziwych” płatności w sklepach oraz wypłaci gotówkę. Limit takich transakcji również ustala rodzic.

W drodze po wymarzony rower

Teraz Bank Pekao rusza ze spotem reklamowym promującym pakiet PeoPay KIDS. Towarzyszymy w nim dziewczynce, która korzysta z aplikacji. Nasza bohaterka uzbierała w swojej wirtualnej skarbonce pieniądze na rower i wybrała się z tatą po jego zakup. Jednak, jak to w życiu się zdarza, w sklepie wpada jej w oko rower atrakcyjniejszy, ale i droższy.

Ponieważ dziewczynka nie ma wystarczających środków, staje przed poważnym dziecięcym dylematem: skąd wziąć resztę brakujących pieniędzy, aby zrealizować swoje marzenie.

W reklamie pokazaliśmy, że w aplikacji PeoPay KIDS dziecko może zarządzać środkami między poszczególnymi skarbonkami. Podkreśliliśmy tym samym, jak w kwestii finansów dzieci ważna jest nauka dokonywania samodzielnych wyborów i brania za nie odpowiedzialności – wskazuje Jorge Sánchez Klosiński, dyrektor Biura Marketingu w Banku Pekao S.A.

– To kontynuacja kampanii „Bierz życie za rogi”, gdzie przedstawialiśmy nietuzinkowe osiągnięcia bohaterów. Tu postawiliśmy na nieco inną formę, czyli fabularny scenariusz z rezolutną – dodaje Jorge Sánchez Klosiński.

Kampania promocyjna obejmie również działania w internecie i mediach społecznościowych. Aby ułatwić rodzicom rozmawianie z dziećmi o pieniądzach i oszczędzaniu, Bank Pekao szykuje specjalny mechanizm – bota w Facebook Messengerze. Już od sierpnia rodzic będzie mógł wcielić się w wirtualnego trenera i podłożyć swój głos, by dubbingować bohaterów z brygady PeoPay KIDS (żubra, lisa, złotówkę). Znajomy głos pozwoli bardziej przykuć uwagę malucha i przekazać mu cenne finansowe rady. Bank planuje też zorganizowanie na Facebooku konkursu z atrakcyjnymi nagrodami.

Wierzymy, że dobre nawyki związane z gospodarowaniem pieniędzmi zdobyte w młodości pozwolą dzieciom dobrze przygotować się do dorosłości. W Polsce brakuje rozwiązań bankowych dla maluchów w wieku szkolnym. Można więc powiedzieć, że wyznaczamy kierunek komunikacji tego typu produktów. Promując PeoPay KIDS postawiliśmy na życiowy i jasny przekaz, odnoszący się de facto nie do samych dzieci, a właśnie do rodziców, którzy mają wpływ na rozwój swoich pociech. Mamy nadzieję, że dziecko, które obejrzy nasze spoty, również wyciągnie z nich wartościową lekcję – podkreśla Jorge Sánchez Klosiński.

Warto dodać, że spot reklamowy przypomina też o promocyjnej ofercie banku. Można w niej zyskać 250 zł na start oraz 2 proc. w skali roku przez 4 miesiące na skarbonkach dziecka i na koncie oszczędnościowym rodzica.

 

Mogą Ci się również spodobać

Rewolucyjny rok na rynku gier

Steamowi rośnie konkurent, Chiny otwierają swój rynek, a świat czeka na wieści w sprawie ...

Zdrowsza żywność dzięki zawartym w niej mikrokapsułkom

Nad zwiększeniem w produktach spożywczych zawartości korzystnego dla zdrowia beta-glukanu pracuje dr hab. Marcin ...

Kopalnia kryptowalut w ukraińskiej elektrowni jądrowej

Służba Bezpieczeństwa Ukrainy odkryła kopalnię kryptowalut w Elektrowni Jądrowej na południowej Ukrainie. W „wydobywanie” ...

Po euforii nie ma już śladu. Lyft niepokoi jednorożce

Kurs akcji największego rywala Ubera na rynku amerykańskim szybko znalazł się poniżej ceny z ...

Cyberpunk podbił kurs akcji CD Projektu

Informacje związane premierą gry Cyberpunk 2077 ogłoszone na targach E3 w Los Angeles wywindowały ...