Koncerty gwiazd wchodzą do wirtualnego świata

Travis Scott podczas koncertu, jeszcze na żywo,
hurricanehank, Shutterstock

Pandemia i „Fortnite” rewolucjonizują masowe wydarzenia kulturalne. Występy gwiazd, jakie znaliśmy do tej pory, oglądane na żywo na scenach otoczonych przez publiczność, z powodu koronawirusa zostały ograniczone.

Ale teraz – dzięki twórcom jednej z najpopularniejszych gier wideo – dotychczasowy model koncertowania całkowicie się zmienia. Show przenosi się do świata wirtualnego. I nie jest to już techniczna ciekawostka – takie wydarzenia wchodzą właśnie do tzw. mainstreamu.

Twórcy „Fortnite” zorganizowali kolejny koncert wewnątrz gry. Poprzedni, kwietniowy, podczas którego wystąpił Travis Scott, pobił rekord wszech czasów – występ obejrzało online ponad 12 mln graczy. Poprzedni rekord też należy do „Fortnite” – podczas koncertu DJ Marshmello zebrało się 10,7 mln widzów.

CZYTAJ TAKŻE: Donald Trump weźmie się za chińskie gry

W miniony weekend doszło do kolejnego wirtualnego show z udziałem Anderson.Paak. Firma Epic, twórca „Fortnite”, już szykuje następne koncerty „w grze” – we wrześniu i w październiku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Disney przyznaje, że jego stare filmy zawierają rasistowskie treści

Kultowe produkcje Disneya zawierają treści, które utrwalają negatywne stereotypy. Potwierdza to sama korporacja, która ...

Polski gigant sięga po superbohaterów

Gry online na licencji Warner Bros. mają przyciągnąć do Totalizatora Sportowego nowych klientów, a ...

„100 innowacji stulecia”. Medycyna w nowej odsłonie

Opieka zdrowotna stanowi już 25 proc. rynku internetu rzeczy. Dalszy rozwój e-medycyny jest nieunikniony. ...

Pływak jak pilot F-16

Okularki pływackie z rozszerzoną rzeczywistością to pomysł brytyjskiej firmy Swim AR. Mają uprościć pływakom ...

Rok 2020 ma należeć do ekranów AMOLED

Rynkowy udział smartfonów wyposażonych w topowe wyświetlacze z technologią AMOLED będzie szybko rosnąć. W ...

Gry wideo na receptę? Pierwsza gra na liście leków

Polska szykuje się do wdrożenia pierwszej gry wideo do kanonu lektur szkolnych (chodzi o ...