Zawarte między koncernami trzy lata temu partnerstwo okazało się jednak biznesową klapą. A przynajmniej dla Francuzów. Chiński gigant postanowił odkupić udziały Auchan w tej sieci za 3,6 mld dol. Po tej transakcji do Alibaby należeć będzie 72 proc. udziałów w SunArt.

CZYTAJ TAKŻE: Alibaba zdetronizowany. Nowy numer 1 w Azji

Początkowo plan zakładał, że wspólny projekt Alibaby i Auchan będzie wdrażał koncepcję „phygital”, czyli wielokanałowego sklepu online i offline, a właściwie sieci fizycznych placówek, które wdrażają doświadczenia z handlu cyfrowego. Koncept nie wypalił, mimo że SunArt posiada w Chinach niemal 500 sklepów, 150 tys. pracowników i największy udział wśród detalistów w rynku żywności.

– Choć Auchan Retail i Alibaba nie będą już współpracować w ramach SunArt, pozostaną zaangażowane we technologiczną współpracę i badać możliwości dalszej kooperacji – podał Auchan.

Alibaba w 2017 r. zainwestował w SunArt 2,9 mld dol.