Polscy „smart” asystenci rozpychają się za granicą

Woodpecker.co rośnie jak na drożdżach. Z rozwiązań wrocławskiego startupu korzysta ponad 3 tys. firm w 70 krajach. A teraz spółka zmierza na giełdę.

Publikacja: 18.05.2021 09:33

Polscy „smart” asystenci rozpychają się za granicą

Foto: Adobe Stock

W najbliższych tygodniach Woodpecker.co chce przeprowadzić publiczną ofertę akcji o wartości do 2,5 mln euro, a na przełomie II i III kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Na początek na celowniku ma NewConnect, ale na przełomie 2022 i 2023 r. zamierza się przenieść na główny parkiet.

Plany technologicznego startupu z Wrocławia robią wrażenie, ale nie może być inaczej, bo jego innowacyjny biznes rośnie niezwykle dynamicznie. Firma opracowała inteligentnego asystenta sprzedaży, który ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową.

Globalne marki sięgają po polski produkt

– Stworzyliśmy innowacyjne narzędzie o globalnym zasięgu. Prawie połowa naszych klientów pochodzi z USA. Dynamicznie zwiększamy skalę działalności i już jesteśmy spółką rentowną – mówi Mateusz Tarczyński, prezes Woodpecker. I dodaje, że z oprogramowania spółki w modelu SaaS korzysta ponad 3 tys. firm w 70 krajach.

CZYTAJ TAKŻE: Era cyfrowych asystentów. Jak oswoić bota

Aplikacja „smart” działa jak pełnoetatowy asystent sprzedaży: pomaga zarządzać procesami, wysyła spersonalizowane wiadomości sprawiające wrażenie pisanych osobiście, a także przypomina o kontakcie. Inteligentne algorytmy wykrywają odpowiedzi i oceniają, czy dana osoba jest zainteresowana ofertą, a w efekcie czy należy przerwać, czy kontynuować komunikację. Twórcy aplikacji szacują, że pozwala ona zaoszczędzić ok. 20 godzin pracy tygodniowo.

– Przez pierwsze kilka lat działalności skupialiśmy się na automatyzacji procesów sprzedażowych. W tym czasie okazało się, że klienci wykorzystują Woodpecker do komunikacji również w innych sytuacjach biznesowych, np. przy pozyskiwaniu partnerów marketingowych, kontaktach z byłymi klientami, komunikacji z dziennikarzami czy rekrutacji. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników i rozwijamy produkt także w tych obszarach – wyjaśnia Tarczyński.

Aplikacja pomaga zarządzać procesami, wysyła spersonalizowane wiadomości sprawiające wrażenie pisanych osobiście, a także przypomina o kontakcie

Z rozwiązań wrocławskiego startupu korzystają m.in. tacy gracze, jak TransferWise, Bolt czy Gartner. Od początku ekspansja zagraniczna była kluczem (firmy z Polski stanowią około 10 proc. klientów).

Wspólne marzenie

Przed założeniem Woodpecker Tarczyński wspólnie z Maciejem Cieślą (drugi z założycieli spółki) pracował nad aplikacją CRM dla trenerów personalnych w USA. – Chcąc z powodzeniem rozwijać projekt, musieliśmy dotrzeć do kilku tysięcy trenerów. Postanowiliśmy ułatwić sobie to zadanie i stworzyliśmy specjalne oprogramowanie, które automatyzowało tę komunikację. Po półtora roku prac zorientowaliśmy się, że pierwotny pomysł z CRM dla trenerów jest nietrafiony, ale za to oprogramowanie do automatyzacji komunikacji biznesowej nadaje się świetnie na nowy produkt. Wtedy uwierzyli w nas przedstawiciele Tar Heel Capital Pathfinder i zainwestowali w nasz pomysł – wspomina początki Mateusz Tarczyński.

Obaj twórcy Woodpecker mają kilkunastoletnie doświadczenie w branży IT. Maciej współtworzył wiele branżowych projektów, np. system bankowy w Lucas Banku czy Credit Agricole. Brał również udział w powstaniu systemu BLIK. Mateusz z kolei współtworzył software house Chop-Chop.org, finalnie przejęty przez inwestora branżowego.

CZYTAJ TAKŻE: Agencje wywiadowcze stawiają na polskie startupy

– Połączyło nas marzenie stworzenia światowej klasy firmy software’owej w modelu SaaS, która posiada własny produkt i globalnie rozpoznawalny brand – dodaje nasz rozmówca.

Spółka Woodpecker.co rozpoczęła działalność w 2015 r. Już w 2017 r. osiągnęła próg rentowności, a w 2020 r. zanotowała 10 mln zł przychodu i 0,9 mln zł zysku netto.

W najbliższych tygodniach Woodpecker.co chce przeprowadzić publiczną ofertę akcji o wartości do 2,5 mln euro, a na przełomie II i III kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Na początek na celowniku ma NewConnect, ale na przełomie 2022 i 2023 r. zamierza się przenieść na główny parkiet.

Plany technologicznego startupu z Wrocławia robią wrażenie, ale nie może być inaczej, bo jego innowacyjny biznes rośnie niezwykle dynamicznie. Firma opracowała inteligentnego asystenta sprzedaży, który ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Roboty z Polski zyskają sztuczną inteligencję. Już wypierają amerykańską konkurencję
Biznes Ludzie Startupy
Latające elektryki polecą znad Wisły? Polska firma chce zbudować fabrykę
Biznes Ludzie Startupy
Dostarczą dania o połowę tańsze. Polskie start-upy łączą siły, by ratować żywność
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja ma wesprzeć kulejącą amerykańską edukację
Biznes Ludzie Startupy
Estońska bestia zamierza zadomowić się nad Wisłą. Duża zmiana w car-sharingu