Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem

shutterstock

Wiele sklepów internetowych ma bardzo korzystną politykę zwrotów wykraczającą daleko poza korzyści, jakie dają przepisy prawa. Klienci korzystają. Czasem aż za bardzo.

Zalando jednak najwyraźniej ma pomysł na takich klientów, którzy zamiast przymierzyć i sprawdzić czy dobrze leży (do czego służy liberalna polityka zwrotów) wykorzystują okazję do tego, by nieustannie darmowo modyfikować swoją garderobę. Platforma wprowadza, jak donosi serwis Retail Detail Europe, nowe metki, których zdjęcie oznacza brak możliwości darmowego zwrotu. Duże metki o wymiarach 10 na 15 cm są trudne do przegapienia (i uniemożliwiają tzw. wardrobing pozbawiając go sensu) zaś znajdujący się na nich napis „nie usuwać” jasno informuje, że ich zdjęcie oznacza akceptację zakupu. Nie jest jasne, czy Zalando będzie oznaczać tak wszystkie produkty czy tylko droższe linie odzieży.

Niewątpliwie Zalando ma powody, by szukać sposobów na ograniczenie skali zwrotów. Niemiecka firma przyznaje, że zwroty są na poziomie 50 procent, co wpływa na wyniki sprzedaży i zyski. To właśnie przepełnione magazyny miały zmusić firmę do otwierania fizycznie dostępnych sklepów, w których próbuje się pozbyć nadmiaru ubrań (i w których można trafić dobre okazje).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Te smartfony sprzedają się najlepiej. Jest duże zaskoczenie

Za ponad 17 proc. wszystkich smartfonów, które trafiły w III kwartale 2019 r. na ...

SoftBank przeprowadzi ofertę akcji wartą 21 mld dolarów

Japoński współwłaściciel Ubera i WeWork, ze sprzedaży akcji swojego biznesu telefonii mobilnej chce pozyskać 2,4 ...

Michał Kanownik: Wyzwaniem dla Europy jest suwerenność technologiczna

UE będzie musiała podjąć decyzję, czy chce stanąć do globalnej walki technologicznej i czy ...

Wyścig po sztuczną inteligencję bez Polski

Rok 2019 będzie należał do „sprytnych” algorytmów i tzw. uczenia maszynowego. W skali globu ...

Gracze z całego świata sfinansowali polską tawernę

Rodzime studio Kraken Unleashed zebrało pieniądze na swój pierwszy tytuł – „Crossroads Inn” na ...

Najnowsze „Gwiezdne Wojny” już zarobiły dla Disneya miliard dolarów

„Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie” to już siódmy miliardowy film Disneya w 2019 roku. Walt ...