Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem

shutterstock

Wiele sklepów internetowych ma bardzo korzystną politykę zwrotów wykraczającą daleko poza korzyści, jakie dają przepisy prawa. Klienci korzystają. Czasem aż za bardzo.

Zalando jednak najwyraźniej ma pomysł na takich klientów, którzy zamiast przymierzyć i sprawdzić czy dobrze leży (do czego służy liberalna polityka zwrotów) wykorzystują okazję do tego, by nieustannie darmowo modyfikować swoją garderobę. Platforma wprowadza, jak donosi serwis Retail Detail Europe, nowe metki, których zdjęcie oznacza brak możliwości darmowego zwrotu. Duże metki o wymiarach 10 na 15 cm są trudne do przegapienia (i uniemożliwiają tzw. wardrobing pozbawiając go sensu) zaś znajdujący się na nich napis „nie usuwać” jasno informuje, że ich zdjęcie oznacza akceptację zakupu. Nie jest jasne, czy Zalando będzie oznaczać tak wszystkie produkty czy tylko droższe linie odzieży.

Niewątpliwie Zalando ma powody, by szukać sposobów na ograniczenie skali zwrotów. Niemiecka firma przyznaje, że zwroty są na poziomie 50 procent, co wpływa na wyniki sprzedaży i zyski. To właśnie przepełnione magazyny miały zmusić firmę do otwierania fizycznie dostępnych sklepów, w których próbuje się pozbyć nadmiaru ubrań (i w których można trafić dobre okazje).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Biały Dom wpisał chińskich potentatów na czarną listę. Za podróbki

Jedna z największych firm na świecie działająca na rynku e-handlu, konglomerat Alibaba, do którego ...

Polak bardzo mało wart dla internetowych gigantów. Dlaczego?

O ile dane internauty z państw zachodnich warte są nawet 200 dol., to Polacy ...

Zablokowany przez Facebooka polski Brand24 ujawnił dane o sprzedaży

Spółka deklaruje, że specjalnie nie ucierpiała, spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów jest przejściowe. Jakie ...

Zalando na celowniku Alibaby?

Chiński gigant ma do wydania aż 15 mld euro na globalna ekspansję, interesuje się ...

Twórczyni serialu „Fleabag” podpisała kontrakt z Amazonem

Aktorka i scenarzystka Phoebe Waller-Bridge, twórczyni popularnego serialu „Fleabag” podpisała umowę partnerską z Amazon ...

Amerykańskie drony z polskimi korzeniami robią światową karierę

Kalifornijski startup Zipline jest bliski pozyskania od inwestorów 120 mln dol. na rozwój projektu ...