Polak musi testować, czyli jak kupujemy online

50 mld zł – tyle, według raportu Interaktywnie.com, wydamy na zakupy online w 2019 r. W sieci pieniądze wydaje już 49 proc. Polaków i ten odsetek stale rośnie. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne, fizyczne sklepy muszą się obawiać.

Z najnowszych badań SAP wynika bowiem, iż co drugi z nas chce „testować” produkty w sklepie – obejrzeć go, dotknąć, wypróbować.

– Nad Wisłą obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się na tle innych krajów chęcią dostępu do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Kafelki i baterie hitami internetu

Firma przebadała 20 tys. osób w 24 krajach. Wyniki wskazują, że Polska znajduje się wśród państw, w których możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie jest szczególnie ważna – zależy na niej 49 proc. Polaków. Wyprzedzają nas pod tym względem tylko Rosjanie (56 proc.). Dla porównania, podobną potrzebę wyraża np. tylko 29 proc. Niemców, czy 34 proc. Brytyjczyków.

Badania SAP pokazują ponadto, że stosunkowo rzadko rezygnujemy z e-zakupów w momencie tuż przed finalizacją transakcji. W przypadku internautów z Wlk. Brytanii, czy Francji, taki proceder jest nagminny (robi tak ok. 80 proc. badanych). W naszym kraju odsetek takich przypadków to 64 proc. Lubimy jednak porównywać ceny i sprawdzać gdzie jest taniej.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja zrobi za nas zakupy

Blisko połowa rodzimych konsumentów (47 proc.) za ważny uważa dostęp do porównywarek produktów. Sprawdzamy nie tylko różnice cen między e-sklepami, ale również porównujemy ceny w sklepach online i w „realu”. Raport SAP wskazuje, iż 4 na 10 Polaków zrezygnuje z usług internetowego sprzedawcy, jeśli dostrzeże różnice w cenach między sklepem online, a fizyczną placówką.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dawid przejmuje Goliata. Zaskakująca akwizycja w branży IT

Xerox, spółka działająca m.in. w branży druku, zamierza przejąć swojego potężnego rywala – HP. ...

Naukowcy chcą wywołać globalne ocieplenie na Marsie

Naukowcy opracowali nową metodę umożliwiającą hodowanie Ziemskich roślin uprawnych na powierzchni Marsa. Wystarczyć ma ...

Prof. Bogdan Góralczyk: Nie można wykluczyć ostrej reakcji Chin

Jak dotąd Polska była w chińskiej strategii gospodarczej krajem ważniejszym niż Chiny w polskiej. ...

Pożycz moc komputera. Amerykanie wzywają do walki z wirusem

Amerykanie zapraszają właścicieli komputerów do użyczenia mocy obliczeniowej komputerów do badań nad potencjalnymi lekami ...

Założyciele Google oddają władzę. Prezesem Alphabet został Sundar Pichai

Założyciele Googla, Larry Page i Sergey Brin, poinformowali, że zarządzanie koncernem Alphabet przekazują Sundarowi ...

Wojciech Tumidalski: Giganci nie unikną podatku cyfrowego

Danina, którą rząd we Włoszech nałożył właśnie na technologicznych gigantów zza oceanu, pokazuje kierunek, ...