Allegro chce miliarda z giełdy. Zyskają pracownicy

materiały prasowe

Spółka celuje w 1 mld zł na rozwój i zmniejszenie długu. Akcje dostaną też pracownicy.

W dokumentach ogłoszonych przed konferencją prasową spółka podała, że jej baza 12,3 mln zarejestrowanych użytkowników w 2019 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 22,8 mld zł (5,7 mld dol.) w 2019 roku oraz 28,4 mld zł (7,1 mld dol.) w I poł. 2020 r., czyniąc grupę największym detalistą na rynku e-commerce w Polsce.

Allegro oczekuje, iż oferta obejmie emisję nowych akcji ze spodziewanymi wpływami brutto dla grupy w kwocie około 1 mld zł oraz sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy, w tym fundusze private equity oraz część dyrektorów i członków kierownictwa Grupy. Allegro zamierza przeznaczyć wpływy z emisji nowych akcji, wraz z kredytami w ramach nowej linii kredytowej, na spłatę istniejącego zadłużenia w celu poprawy swojej dźwigni finansowej. „Celem grupy i jej akcjonariuszy jest znaczący udział akcji będących w wolnym obrocie (free float) po ich dopuszczeniu do obrotu” – czytamy w komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro pęcznieje przed debiutem na giełdzie. Polacy dbają o zdrowie

Wszyscy pracownicy, którzy będą zatrudnieni przez grupę w dniu wejścia na giełdę i którzy nie posiadają akcji objętych w ramach historycznych uzgodnień inwestycyjnych, otrzymają jednorazową premię w formie akcji o wartości 10 tys. zł na pracownika, do której uprawnienia nabędą po 360 dniach od daty wejścia na giełdę.

Allegro podaje, że udział sprzedaży internetowej w polskim rynku handlu detalicznego istotnie wzrósł w ostatnich latach – z poziomu około 5,8 proc. w 2016 r. do około 8,4 proc. w 2019 r. grupa jest przekonana, że w dalszym ciągu istnieje duży potencjał wzrostu w tym obszarze, ponieważ udział sprzedaży internetowej w Polsce w całym rynku sprzedaży detalicznej znajduje się wciąż na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi rynkami, w tym Wielką Brytanią (18 proc.) i Chinami (27 proc.). Obecny niski wskaźnik penetracji rynku przez sprzedaż online w połączeniu z zachodzącymi w świecie zjawiskami wspierającymi ten proces sprzyjają dalszemu wzrostowi polskiego segmentu e-commerce.

W dokumencie grupa podaje, ze według prognoz rynek w najbliższych latach ma rosnąć średnio o 14 proc. rocznie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Humanoidalne roboty polecą wkrótce w kosmos

Koszty korzystania z usług astronautów można ściąć nawet do 10 proc. wysyłając w kosmos ...

Koronawirus miesza na giełdzie. CD Projekt więcej wart niż PZU

Po piątkowym odbiciu nie ma już śladu: kurs producenta gier zaczął tydzień od mocnych ...

Świetne wyniki Allegro. Firma liczy na dobry rok

Internetowa platforma miała w ostatnim kwartale 2020 r. 1,3 mld zł przychodów netto, co ...

Kafelki i baterie hitami internetu

Nie ubrania czy motoryzacja, a kategoria dom i ogród jest liderem polskiego e-handlu. Jej ...

Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Platforma streamingowa Disneya idzie jak burza, zdobyła już 24 miliony subskrybentów. Disney+ podbija amerykański ...

Rewolucja na wodzie. Elektryczny spodek zastąpi deskę surfingową

Yanmar, znany japoński producent traktorów, silników, sprzętów rolniczych i maszyn budowlanych, wywołał na rynku ...