> poprzez dokładniejsze i bardziej terminowe raportowanie zapewniły kadrze kierowniczej lepszy ogląd.
Korzyści, widzianych w planie ogólnym, jest więc wiele. Spójrzmy na nie biznesowo – przez pryzmat finansów.
Konkretny zwrot z inwestycji
Badane firmy, które wdrożyły rozwiązania ServiceNow, w ciągu trzech lat odnotowały wzrost wydajności testowania zgodności dzięki automatyzacji średnio o 3,2 mln dol. Aby uprościć strukturę zarządzania, organizacje przeszły na zintegrowaną platformę GRC (Governance, Risk, Compliance), która pomaga w automatyzacji przepływów pracy. Działania związane ze zgodnością zostały przeniesione na scentralizowaną platformę, co pozwoliło na automatyzację i dostosowanie wspólnych kontroli do wielu ram zgodności, nakazów i zobowiązań. W rezultacie organizacje wyeliminowały zbędne, podwójne testowanie i uprościły procesy w zakresie zgodności. Specjaliści zostali uwolnieni od wielu zadań administracyjnych, testowania i raportowania, które zostały w dużej mierze zautomatyzowane. W ten sposób organizacje zmniejszyły obciążenie pracą operatorów i pracowników ds. zgodności średnio nawet o 75 proc.
Co więcej, firmy potwierdziły, że poprawa skuteczności zarządzania ryzykiem przyniosła korzyści średnio o 2,7 mln dol. Dzięki ServiceNow dane związane z GRC, dane dotyczące zgodności z przepisami oraz dane z baz danych zarządzania konfiguracją (CMDB) zostały zagregowane w jednym repozytorium, co zapewniło natychmiastowy wgląd w stan ryzyka i obszary niezgodności. Nowym standardem stała się automatyzacja zadań i eliminacja ręcznego raportowania.
Z kolei oszczędności na audycie dzięki lepszej widoczności przyniosły korzyści średnio w wysokości 739 125 dol. Zwiększona dokładność, zgodność, kontrole wewnętrzne i ścieżki kontroli pochodzenia (chain of custody) ułatwiły audytorom zadanie weryfikacji wyników. W przeciwieństwie do setek arkuszy kalkulacyjnych lub procesów ręcznych, ServiceNow GRC może przeprowadzić natychmiastową walidację, oszczędzając cztery godziny na każdym przypadku audytu.