Materiał powstał we współpracy z Pekao SA

Bank Pekao konsekwentnie stawia na innowacje i rozwój swojej oferty cyfrowej. Kolejnym potwierdzeniem takiego podejścia jest nowa usługa dostępna w sztandarowej aplikacji banku – PeoPay.

Prosto i wygodnie

Od połowy lutego klienci Banku Pekao korzystający z aplikacji PeoPay mogą szybko i wygodnie zapłacić za parkowanie samochodu w strefach płatnego parkowania oraz na parkingach prywatnych w prawie 90 miastach w całej Polsce.

– Dołączamy kolejną usługę dla naszych klientów. Chcemy, żeby PeoPay był nie tylko bankiem i biurem maklerskim w telefonie, ale dawał również dostęp do szeregu dodatkowych usług przydatnych w codziennym życiu – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu innowacji i kanałów zdalnych w Banku Pekao. – W zanadrzu mamy kolejne wdrożenia – zapowiada.

Korzystanie z usługi płatności za parkowanie w aplikacji PeoPay jest bardzo wygodne. Z myślą o komforcie użytkowników Bank Pekao skorzystał z innowacyjnych narzędzi technologicznych firmy partnerskiej SkyCash Poland, która już od 2010 r. aktywnie uczestniczy w rozwoju branży fintech.

Dzięki wykorzystanym rozwiązaniom korzystanie z mobiParkingu w aplikacji PeoPay jest niezwykle proste. Wystarczy zalogować się do aplikacji, podać dane pojazdu oraz wskazać rachunek, z którego będą pobierane opłaty.

Trzeba przy tym jeszcze pamiętać, by zaparkowany pojazd oznaczyć symbolem „mobiParking”. Można to zrobić na kilka sposobów. W wybranych oddziałach banku dostępna jest darmowa naklejka mobiParking, można ją także pobrać ze strony pekao.com.pl/bilety-i-parkingi. Jeśli jednak ktoś właśnie zaparkował i zorientował się, że nie ma ze sobą tego oznaczenia – z pomocą także przychodzi wygoda tego rozwiązania. Otóż w takiej sytuacji wystarczy napisać odręcznie na kartce „mobiParking” i umieścić ją za szybą tak, by była widoczna dla kontrolerów strefy parkowania.

Rozbudowane usługi

Warto przypomnieć, że aplikacja PeoPay to wygodne i wszechstronne narzędzie bankowości mobilnej. To prawdziwe centrum kontroli finansów, dzięki któremu użytkownik ma łatwy i wygodny dostęp do swoich rachunków i kart w Banku Pekao. Ale nie tylko. Dzięki PeoPay można zrobić przelewy, opłacić rachunki, zapłacić za zakupy telefonem, czy wypłacić gotówkę BLIK-iem, a nawet wziąć pożyczkę. No i oczywiście teraz także zapłacić za parkowanie. Aplikacja umożliwia także sprawdzenie salda rachunku przed zalogowaniem.

Na tym jednak nie koniec możliwości, jakie daje korzystanie z PeoPay. Przy użyciu aplikacji można bez wychodzenia z domu wymieniać waluty 24h/7 po atrakcyjnych kursach, płacić automatycznie za przejazd autostradą dzięki usłudze Autopay, kupować wygodnie bilety komunikacji miejskiej, a także korzystać z dostępu do notowań giełdowych z rynku głównego warszawskiego parkietu, rynku NewConnect oraz indeksów polskich.

Jak zacząć korzystać z PeoPay? Jest to proste, a jednocześnie spełnia wszystkie zasady bezpiecznego korzystania z bankowości mobilnej. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepu Google Play lub App Store. Potem wszystko odbywa się z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa, które chronią nasze konto i nasze pieniądze przed nieuprawnionym dostępem.

Aby pierwszy raz zalogować się do aplikacji, należy podać numer klienta (jest zapisany w umowie z bankiem), wpisać swój numer PESEL, a następnie tymczasowy PIN, który dostajemy SMS-em. Następnie należy wprowadź sześciocyfrowy kod aktywacyjny, który otrzymujemy podczas połączenia IVR. Potem wystarczy już tylko ustalić czterocyfrowy PIN do aplikacji. Można także wybrać do logowania lub autoryzacji opcję biometrii (np. odcisk palca). I gotowe!

Bank Pekao przygotował także wersję swojej aplikacji dla dzieci do 13. roku życia, dzięki której najmłodsi mogą stawiać swoje pierwsze kroki w świecie mobilnych finansów. PeoPay KIDS odpowiada na potrzeby rodziców szukających wsparcia w edukowaniu dzieci w finansach osobistych.

Prosta w obsłudze aplikacja jest przyjazna dla użytkowników. Najmłodsi mają możliwość tworzenia skarbonek w ramach konta oszczędnościowego i odkładania w nich pieniędzy na wybrane cele – smartfon, rower czy hulajnogę – a także sprawdzania postępu zbiórki. Mogą też zrealizować przelew z konta lub doładować telefon – w tym przypadku prośba o autoryzację transakcji jest zawsze wysyłana rodzicowi.

Aplikacja może być zainstalowana na smartfonie dziecka, a jeśli go nie posiada – na urządzeniu rodzica. Dziecko może też mieć własną kartę płatniczą PeoPay KIDS do konta. Dzięki niej będzie mogło płacić w sklepach i wypłacać gotówkę. Bank nie pobiera opłat za wydanie i obsługę karty.

Z kolei dzięki dostępowi do Panelu Rodzica w swojej aplikacji PeoPay i bankowości internetowej Pekao24 opiekunowie mogą na bieżąco, a przy tym dyskretnie, nadzorować finanse dziecka. Mogą weryfikować jego wydatki czy kontrolować saldo. Mogą też zadbać o bezpieczeństwo – ustalić dzienny limit wydatków na karcie lub, gdy zajdzie taka potrzeba, zablokować kartę albo aplikację.

Na koniec 2021 r. aplikacja PeoPay, łącznie z PeoPay KIDS, miała przeszło 2 mln aktywnych użytkowników. W tym prawie 60 tys. najmłodszych klientów Banku Pekao zgromadziło niemal 50 mln zł depozytów, a ok. 90 proc. z nich ma karty płatnicze.

Materiał powstał we współpracy z Pekao SA