Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Bloomberg

Chińska marka OPPO zadebiutuje w styczniu w Polsce, Wielkiej Brytanii i Turcji.

OPPO, jak wynika z danych IDC, to piąty pod względem wielkości sprzedaży telefonów gracz na świecie (z udziałem ponad 8 proc.) i drugi w Chinach, gdzie ostro konkuruje ze znanymi w Polsce Huawei i Xiaomi. Należy razem z markami vivo i OnePlus należy do grupy BBK Electronics, która produkuje także telewizory, czy odtwarzacze MP3.

Jak już pisaliśmy, Chińska firma pozyskała głównego dystrybutora – wrocławską spółkę AB. Zawarła również umowy dystrybucyjne z innymi polskimi dystrybutorami: ABC Datą, NTT System i TelForceOne. Za rozwój nowej marki nad Wisłą odpowiadać ma Łukasz Łyżwa, który wcześniej, w ramach ABC Daty, z sukcesem wprowadził do Polski serię produktów pod logo Xiaomi.

CZYTAJ TAKŻE: Wielki chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

„Wejście producenta na kolejne europejskie rynki oraz nowe umowy z partnerami takimi jak NTT, ABC Data, TelForceOne oraz głównym dystrybutorem AB, zapewnią Polakom szeroki dostęp do wyjątkowej technologii zamkniętych w pięknie zaprojektowanych urządzeniach mobilnych OPPO” – czytamy w informacji prasowej, przekazanej w środę przez agencję MSL Group.

W ubiegłym roku firma weszła na rynek europejski, zaczynając od Francji, Włoch, Hiszpanii i Holandii i prezentując flagowy model OPPO Find X w Luwrze. Nie wiadomo jeszcze, czy wraz z OPPO do Polski wejdzie siostrzana marka vivo.

CZYTAJ TAKŻE: Zyski Samsunga topnieją przez smartfony i karty pamięci

Według prognoz IDC sprzedaż smartfonów na świecie w 2018 roku miała spaść o 3 proc. Polska pozostaje zaś wciąż rynkiem rosnącym.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pisarze SF drogowskazem wielkiego biznesu

Dlaczego Nike i Ford sięgają po autorów science fiction? Mają przewidzieć przyszłość tych korporacji. ...

5G przyspieszy rozwój gospodarki

W Polsce nowa technologia pomogłaby rozwiązać problem wysokich kosztów budowy szerokopasmowego internetu na obszarach ...

Z przytupem ruszył sezon świąteczny w e-sklepach

Polacy tłumnie polowali na okazje w Dzień Singla w Chinach. Ale sezon rabatów dopiero ...

Aleksander Czarnowski: Internet rzeczy już dziś nas otacza

Wciąż przeważa myślenie, że bezpieczeństwo nie musi być elementarną funkcjonalnością, jest tylko dodatkiem. Ale ...

Samsung będzie budował inteligentne domy

Koreański koncern Samsung od lat sprzedaje telewizory i lodówki z dostępem do internetu oraz ...

Nowoczesny ekran może zwiększyć sprzedaż

Digital signage to nie tylko wyświetlanie treści, ale też wchodzenie w interakcję z otoczeniem, ...