Michał Kanownik: Elektronika użytkowa oczyszczana z oszustów

tv.rp.pl

Mechanizm podzielonej płatności uspokoił sytuację na rynku, firmy mogą teraz swobodnie dobierać kontrahentów – mówi Michał Kanownik, mówił prezes ZIPSEE „Cyfrowa Polska”, gość programu Pawła Rożyńskiego #RZECZoBIZNESIE.

Gość tłumaczył, że mechanizm podzielonej płatności (split payment) ma ogromny atut dla branży elektroniki użytkowej.

– Oprócz tego, że eliminuje z rynku oszustów podatkowych, to umożliwił firmom pewną weryfikację kontrahentów. To ogromna szansa dla rynku, bo z tym był problem w ostatnich miesiącach. Split payment uspokoił sytuację na rynku, firmy mogą teraz swobodnie dobierać kontrahentów – mówił Kanownik.

– Gdy ten mechanizm wejdzie w formie obligatoryjnej od 1 listopada, to bezpieczeństwo na rynku będzie jeszcze wyższe – dodał.

Przyznał, że ten mechanizm powinien być już wprowadzony wiele lat temu. – Sprawdził się w kilku krajach europejskich. W Polsce ten mechanizm jest bardziej proprzedsiębiorczy w porównaniu do wersji Czeskiej, gdzie pieniądze są mrożone, poza władztwem przedsiębiorcy – porównał gość.

Duzi przedsiębiorcy, aby uniknąć ryzyka wpadnięcia nieświadomie w karuzelę vatowską, wybierali tę metodę płatności. Przez mniejszych nie było to masowo stosowane.

– Oszustw podatkowych i luki vatowej nie da się całkowicie zlikwidować. Fantazja oszustów nie zna granic, oni zawsze będą starali się być przed regulacjami prawnymi. Pewnie będą szukali innych możliwości i branż, gdzie będzie można coś zakombinować – prognozował Kanownik.

Podkreślił, że po paru miesiącach obowiązywania obligatoryjnego split payment pole swobody do działania dla oszustów podatkowych będzie zminimalizowane.

Kondycja branży elektroniki użytkowej

Kanownik ocenił, że zasobność portfela Polaków przekłada się na rynek elektroniki użytkowej, zarówno od strony produktów RTV i IT, ale również AGD. – Obserwujemy stabilny systematyczny wzrost rynku o kilka punktów procentowych rok do roku – podał.
close

– Polacy świadomi i odpowiedzialnie wybierają produkty. Kupują produkty lepsze jakościowo, klasy premium, znane marki. Wiedzą czego oczekują od sprzętu – dodał.

Największym impulsem do rozwoju branży będzie technologia 5G. – To nie tylko szybszy internet i brak problemów z zasięgiem na masowych imprezach. W tym jest potencjał na nowe usługi, które mogą być oferowane konsumentom na każdym poziomie. W samorządach będzie można realnie rozbudowywać usługi smart city. Jest też cały segment usług dla biznesu – tłumaczył Kanownik.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

AI polskiej spółki sprawdzi influencerów

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z tzw. influencerami w mediach społecznościowych, czyli np. popularnymi ...

Nowy Terminator. Rosjanie zbudowali robota z twarzą Schwarzeneggera

Humanoid, wyglądający niczym Arnold Schwarzenegger z serii filmów „Terminator”, został jedną z gwiazd trwających ...

Francja i Niemcy blokują kryptowalutę Facebooka

Oba kraje postanowiły wspólnie zablokować Librę, czyli krypowalutę tworzoną przez Facebooka – podało ministerstwo ...

Paweł Rożyński: Kolejny front wojny technologicznej

To, że kolejnym frontem wojny handlowej i technologicznej z Chinami stał się infantylny młodzieżowy ...

Tesla z logo nadgryzionego jabłka? Ujawniono tajny plan Apple

Technologiczny gigant zarządzany przez Tima Cook’a proponował przed laty kupno Tesli za bardzo duże ...

Z Londynu do Nowego Jorku w mniej niż dwie godziny

Virgin Galactic, spółka miliardera Richarda Bransona, która specjalizuje się m.in. w podboju kosmosu, przegrywa ...