– Wszystko wskazuje na to, że dobra koniunktura utrzyma się przez co najmniej kilka kolejnych kwartałów – ocenia Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.
Każdy z segmentów rządzi się własnymi prawami i w każdym obserwujemy inne trendy. W I półroczu 2019 r. na rynku polskim odnotowaliśmy 3,4-proc. obniżenie sprzedaży notebooków, co jest sporym wyhamowaniem spadków w tej kategorii, które zaobserwowaliśmy w I półroczu poprzedniego roku (–10,5 proc.). Negatywny wynik jest rezultatem słabszego popytu na notebooki w segmencie biznesowym (cykl życia notebooka w przedsiębiorstwach się wydłuża).
CZYTAJ TAKŻE: Tysiące smartfonów Polaków do naprawy
– Rynek konsumencki był stabilny. W najbliższej przyszłości spodziewamy się, że dostawy notebooków utrzymają się na poziomie zbliżonym do obecnego – komentuje Damian Godos, analityk z firmy badawczej IDC. Dodaje, że w przypadku tabletów I półrocze zakończyło się niemal 25-proc. spadkiem sprzedaży. – Wynika to nie tylko z nasycenia rynku, ale i z wypierania tabletów przez smartfony o coraz większej przekątnej ekranu. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie trend spadkowy się utrzyma, będzie jednak znacznie łagodniejszy – przewiduje ekspert.
Ważną częścią rynku elektroniki konsumenckiej są smartfony. W I połowie 2019 r. dostarczono blisko 4,3 mln tych urządzeń, co oznacza wzrost o 0,5 proc. w porównaniu z I połową 2018.