Google kupuje potentata na rynku elektroniki

Bloomberg

Alphabet, spółka-matka Google, poinformował, że przejmuje za 2,1 mld dol. spółkę Fitbit, produkującą gadżety ubieralne, takie jak smartwatche i opaski fitness.

W ten sposób dołączy do potentatów w tej kategorii Apple`a i Samsunga. Fitbit zajmuje bowiem trzecie miejsce na światowym rynku smartwatchy i jest jednym z pionierów tej branży. Wcześniej właściciel Google kupił za 40 mln dol. producenta inteligentnych zegarków, firmę Fossil. Ma też już własny system operacyjny na gadżety ubieralne, Wear OS.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentne zegarki i opaski idą jak woda. Apple podgryzają Chińczycy

Kwota 2,1 mld dol. przekracza aż o połowę kapitalizację Fitbita z początku tego tygodnia, mimo, że i tak znacząco się powiększyła na fali plotek o możliwej transakcji. Jednak i tak jeszcze w 2015 roku była kilkukrotnie wyższa. Z produktów Fitbit m.in. z serii Versa czy Charge korzysta 28 mln użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Watykan wypuścił e-różaniec. Kliknij, by się pomodlić

Kategoria technologii ubieranych (z ang. wearables) to obecnie najszybciej rosnący segment rynku elektroniki w Polsce. To z jednej strony inteligentne zegarki czyli smartwatche, ale też bransoletki np. mierzące ciśnienie czy ubrania z nadajnikami GPS.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tożsamość pewna jak w banku. Banki wprowadzają mojeID

PKO BP i ING Bank Śląski jako pierwsze udostępniły usługę mojeID służącą do potwierdzania ...

„Czarny Piątek” oszustwem? Ta strona sprawdzi, czy promocja jest ściemą

Choć Black Friday jest dla wielu sklepów okazją do przedstawienia atrakcyjności oferty, nadal zdarzają ...

To ma być przełom w walce z hejtem. Instagram sięga po AI

Serwis społecznościowy będzie korzystać z pomocy Sztucznej Inteligencji, której zadaniem będzie ostrzeganie użytkowników, gdy ...

Wzrosły przychody i zyski Apple. Słabiej sprzedają się tablety iPad.

Koncern z Cupertino miał rekordowe 62,9 mld dol. przychodu (20 proc. więcej niż przed ...

Gogle, które mają być żyłą złota

Przyszły rok ma należeć do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tego typu rozwiązania – zdaniem ...