Duże telewizory mają wielką przyszłość

Bloomberg

Chcemy mieć coraz większe telewizory. Są coraz lepsze, a przy tym coraz tańsze. Do 2024 r. co czwarty kupiony w Polsce telewizor będzie miał przekątną 65 cali.

Sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniały się ceny telewizorów na polskim rynku. Wniosek jest jeden: dziś za niższą cenę możemy kupić nie tylko lepszy telewizor, ale też większy!

Różnicę widać przede wszystkim, gdy spojrzymy na modele o przekątnej 55–65 cali oraz powyżej 70 cali.

Jak spadają ceny dużych telewizorów

Z roku na rok wybieramy coraz większe telewizory. Dlaczego? Po pierwsze, duży telewizor oferuje coraz lepszą jakość obrazu.

Po drugie, duże telewizory są coraz bardziej stylowe. Nie mają już szerokich ramek, które powodowały, że np. telewizor 55-calowy wraz z ramką był praktycznie o rozmiar większy. Są praktycznie bezramkowe i doskonale zaprojektowane, W telewizorach Samsun QLED nawet ekran wyłączonego telewizora możemy wykorzystać do aranżacji wnętrza. Uruchamiając Tryb Ambient możemy zdecydować, czy na ekranie zobaczymy własne zdjęcia, specjalnie przygotowane animacje i aranżacje czy też np. nagłówki najważniejszych informacji.

Po trzecie, duże telewizory są coraz tańsze. Spadek średniej ceny telewizora jest najmocniejszy w odniesieniu do większych ekranów. Na przykład za cenę 65-calowego telewizora kupionego w 2015 roku dziś moglibyśmy mieć… dwa.

Przykład? Według danych firmy Samsung średnia cena 65-calowego telewizora w 2015 roku wynosiła 9222 zł, a w zeszłym roku było to 4566 zł.

Różnicę widać także bardzo wyraźnie w segmencie telewizorów wielkoekranowych, czyli „70+”. Pięć lat temu rynkowa średnia oscylowała wokół 14 tys. zł, a w 2019 r. taki produkt mogliśmy mieć już za niecałe 7 tys. zł.

Kupujemy coraz większe telewizory

W ubiegłym roku telewizory o przekątnej 65 cali stanowiły prawie 9 proc. sprzedaży w Polsce. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat oraz to, jak zmieniały się ceny telewizorów, szacuje się, że do 2024 roku ich rynkowy udział wzrośnie już do ok. 20–24 proc. Łącznie zaś telewizory o przekątnych 55, 65 i 75 cali będą stanowiły ok. 55 proc. sprzedaży na naszym rynku.

Popularność dużych ekranów jest efektem nieuznawania kompromisów w odniesieniu do jakości obrazu. Odwzorowanie kolorów, szczegółów i ich wyrazistość to elementy, które mają ogromny wpływ na wrażenia widzów. Zwłaszcza, gdy do gry wchodzą telewizory o przekątnej powyżej 65 cali i w rozdzielczości 4K bądź 8K

Wspierane w modelach QLED przez sztuczną inteligencję sprawiają, że obraz jest automatycznie korygowany za pomocą algorytmów stworzonych w oparciu o analizę ogromnej bazy danych, która powstała dzięki porównaniu tych samych materiałów w wysokiej i niskiej rozdzielczości. Dzięki temu ulubione filmy czy archiwalne nagrania zobaczymy w nowej odsłonie – z większą liczbą szczegółów, lepszymi kolorami i kontrastem. Oznacza to także, że obecnie większy ekran z powodzeniem sprawdza się w mniejszym salonie.

Rynkowa oferta potwierdza preferencje widzów. W 2019 roku Samsung miał w portfolio tylko trzy modele Full HD. Dodatkowo, coraz więcej w ofercie jest modeli 8K. W tym roku, oprócz flagowego QLED 8K trzeciej generacji Q950T, pojawi się także bardziej przystępny Q800T.

Jak wybrać, żeby nie żałować

Zakup telewizora to inwestycja na kilka lat. Jak wybrać telewizor, by nie żałować, że np. jednak nie kupiliśmy większego?

Teraz możemy sprawdzić, czy wybrany przez nas ekran i jego wielkość będą dla nas optymalne. Samsung przygotował promocję „Duży ekran, satysfakcja gwarantowana”

W jej ramach kupujący mogą skorzystać z przedłużonego do 60 dni okresu na zwrot produktu. Oferta obejmuje telewizory o przekątnej ekranu 65 cali i większe z serii QLED 4K i 8K, RU7000, RU8002, a także linii The Frame, sprzedawane w wybranych sieciach sprzedaży.

Organizatorami promocji są partnerzy handlowi Samsung. Promocja potrwa do 11 kwietnia 2020 r. Przed zakupem należy zapoznać się z regulaminem zwrotów obowiązującego u sprzedawcy. Szczegółowe informacje, w tym lista sieci które biorą udział w promocji, dostępne są na stronie www.promocjaduzeTV.samsung.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W grach rok 2019 zapowiada się grubo

Na rynek trafią produkcje globalnych gigantów, ale krajowe studia też szykują mocne uderzenie. Sprowadzenie ...

E-paragon. Kasa fiskalna w komórce

Przedsiębiorca zarejestruje sprzedaż w smartfonie. Ale paragon i tak musi być papierowy. Już w ...

Technologiczni potentaci biorą się za maseczki ochronne

Jeden z liderów rynku akcesoriów gamingowych – amerykańska firma Razer – rusza na pomoc ...

Jim Samples, Gremi Media: Zaufana marka to klucz do sukcesu

Netflix nie zdominuje polskiego rynku produkcji treści medialnych – mówi Jim Samples, nowy członek ...

Iphone 12 – wszystko, co trzeba o nim wiedzieć

Smartfony firmy Apple bezsprzecznie należą do najpopularniejszych telefonów na świecie, w tym i w ...

Chiny nałożyły astronomiczną karę na koncern Alibaba

Firma została oskarżona o naruszenie przepisów antymonopolowych. Karała bowiem sprzedawców, którzy sprzedawali swoje towary ...