Duże telewizory mają wielką przyszłość

Bloomberg

Chcemy mieć coraz większe telewizory. Są coraz lepsze, a przy tym coraz tańsze. Do 2024 r. co czwarty kupiony w Polsce telewizor będzie miał przekątną 65 cali.

Sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniały się ceny telewizorów na polskim rynku. Wniosek jest jeden: dziś za niższą cenę możemy kupić nie tylko lepszy telewizor, ale też większy!

Różnicę widać przede wszystkim, gdy spojrzymy na modele o przekątnej 55–65 cali oraz powyżej 70 cali.

Jak spadają ceny dużych telewizorów

Z roku na rok wybieramy coraz większe telewizory. Dlaczego? Po pierwsze, duży telewizor oferuje coraz lepszą jakość obrazu.

Po drugie, duże telewizory są coraz bardziej stylowe. Nie mają już szerokich ramek, które powodowały, że np. telewizor 55-calowy wraz z ramką był praktycznie o rozmiar większy. Są praktycznie bezramkowe i doskonale zaprojektowane, W telewizorach Samsun QLED nawet ekran wyłączonego telewizora możemy wykorzystać do aranżacji wnętrza. Uruchamiając Tryb Ambient możemy zdecydować, czy na ekranie zobaczymy własne zdjęcia, specjalnie przygotowane animacje i aranżacje czy też np. nagłówki najważniejszych informacji.

Po trzecie, duże telewizory są coraz tańsze. Spadek średniej ceny telewizora jest najmocniejszy w odniesieniu do większych ekranów. Na przykład za cenę 65-calowego telewizora kupionego w 2015 roku dziś moglibyśmy mieć… dwa.

Przykład? Według danych firmy Samsung średnia cena 65-calowego telewizora w 2015 roku wynosiła 9222 zł, a w zeszłym roku było to 4566 zł.

Różnicę widać także bardzo wyraźnie w segmencie telewizorów wielkoekranowych, czyli „70+”. Pięć lat temu rynkowa średnia oscylowała wokół 14 tys. zł, a w 2019 r. taki produkt mogliśmy mieć już za niecałe 7 tys. zł.

Kupujemy coraz większe telewizory

W ubiegłym roku telewizory o przekątnej 65 cali stanowiły prawie 9 proc. sprzedaży w Polsce. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat oraz to, jak zmieniały się ceny telewizorów, szacuje się, że do 2024 roku ich rynkowy udział wzrośnie już do ok. 20–24 proc. Łącznie zaś telewizory o przekątnych 55, 65 i 75 cali będą stanowiły ok. 55 proc. sprzedaży na naszym rynku.

Popularność dużych ekranów jest efektem nieuznawania kompromisów w odniesieniu do jakości obrazu. Odwzorowanie kolorów, szczegółów i ich wyrazistość to elementy, które mają ogromny wpływ na wrażenia widzów. Zwłaszcza, gdy do gry wchodzą telewizory o przekątnej powyżej 65 cali i w rozdzielczości 4K bądź 8K

Wspierane w modelach QLED przez sztuczną inteligencję sprawiają, że obraz jest automatycznie korygowany za pomocą algorytmów stworzonych w oparciu o analizę ogromnej bazy danych, która powstała dzięki porównaniu tych samych materiałów w wysokiej i niskiej rozdzielczości. Dzięki temu ulubione filmy czy archiwalne nagrania zobaczymy w nowej odsłonie – z większą liczbą szczegółów, lepszymi kolorami i kontrastem. Oznacza to także, że obecnie większy ekran z powodzeniem sprawdza się w mniejszym salonie.

Rynkowa oferta potwierdza preferencje widzów. W 2019 roku Samsung miał w portfolio tylko trzy modele Full HD. Dodatkowo, coraz więcej w ofercie jest modeli 8K. W tym roku, oprócz flagowego QLED 8K trzeciej generacji Q950T, pojawi się także bardziej przystępny Q800T.

Jak wybrać, żeby nie żałować

Zakup telewizora to inwestycja na kilka lat. Jak wybrać telewizor, by nie żałować, że np. jednak nie kupiliśmy większego?

Teraz możemy sprawdzić, czy wybrany przez nas ekran i jego wielkość będą dla nas optymalne. Samsung przygotował promocję „Duży ekran, satysfakcja gwarantowana”

W jej ramach kupujący mogą skorzystać z przedłużonego do 60 dni okresu na zwrot produktu. Oferta obejmuje telewizory o przekątnej ekranu 65 cali i większe z serii QLED 4K i 8K, RU7000, RU8002, a także linii The Frame, sprzedawane w wybranych sieciach sprzedaży.

Organizatorami promocji są partnerzy handlowi Samsung. Promocja potrwa do 11 kwietnia 2020 r. Przed zakupem należy zapoznać się z regulaminem zwrotów obowiązującego u sprzedawcy. Szczegółowe informacje, w tym lista sieci które biorą udział w promocji, dostępne są na stronie www.promocjaduzeTV.samsung.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Komisja Europejska boi się sztucznej inteligencji

Bruksela postanowiła zapobiec kłopotom związanym z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (SI). Powstał specjalny dokument ...

Telewizory wielkie i wciąż nienasycone

Na rynek wchodzą już modele w technologii 8K ze znacznie lepszą jakością obrazu. Na ...

Maska, która tłumaczy. Genialny pomysł Japończyków

To rewolucja na rynku masek. Firmy technologiczne wykorzystują moment i – w związku z ...

Apple toczy bitwę z Komisją Europejską o 13 mld euro podatków

Amerykański gigant ma zamiar odwołać się od decyzji Brukseli z 2016 roku, która zobowiązała ...

Amazon dostarczy przesyłkę do bagażnika twojego auta

Firma Jeffa Bezosa wprowadza kolejną nowość w sposobie dostarczania zamówień dla swoich klientów. Chodzi ...

Znane banki i sieci handlowe używały kontrowersyjnej aplikacji

Startup Clearview AI ma ogromną bazę danych 3 mld zdjęć z internetu. Na jej ...