W stosunku do 2020 roku w oparciu o dane firmy Samsung można zaobserwować zdecydowany wzrost liczby unikalnych użytkowników oraz wizyt na platformach VOD. Interesującą tendencją są także powroty do korzystania ze Smart TV – nawet po długiej nieaktywności.

Okres pandemii spowodował znaczny wzrost na rynku platform VOD. Popularne aplikacje zwiększyły liczbę subskrybentów oraz częstotliwość wizyt.

Wśród najpopularniejszych aplikacji w Polsce w czołówce utrzymują się YouTube, Player.pl, HBO GO, Netflix,  Prime Video, Ipla, Spotify – Music and Podcasts, TVP VOD i Rakuten TV.

W stosunku do 2020 roku wzrosła także liczba aktywnych użytkowników telewizorów Samsung Smart TV. Szacuje się, że obecnie 3 mln telewizorów Samsung w polskich gospodarstwach domowych jest podłączonych do Internetu.

W 2021 roku telewizor jeszcze lepiej dopasuje się do potrzeb użytkowników, stanie się bardziej interaktywny. Ułatwiają to funkcje takie jak, Multi View czy Dotknij i Wyświetl.

W 2020 roku pojęcie kina domowego nabrało nowego znaczenia. W obliczu zamkniętych kin, premiery największych filmowych hitów przeniosły się na platformy VOD. Tym samym wzrosło zapotrzebowanie użytkowników na serwisy z bogatą biblioteką filmowo-serialową, które dostarczają stałej i różnorodnej rozrywki.

Polacy coraz chętniej korzystają ze Smart TV

Jak wynika z danych firmy Samsung, na rodzimym rynku aplikacje dostępne w Smart TV stale zyskują użytkowników. Średni wzrost liczby subskrybentów wśród najpopularniejszych serwisów VOD wyniósł aż 53% rok do roku. Biorąc po uwagę dane z kwietnia 2021 roku, wśród najbardziej popularnych serwisów z największą liczbą użytkowników znalazły się te oferujące wideo na żądanie, czyli: Netflix, YouTube, Prime Video, Player.pl, HBO GO, Apple TV oraz Ipla. Jeśli zaś chodzi o częstotliwość wizyt to oprócz wyżej wymienionych platform, znalazła się także aplikacja Spotify, która zapewnia szeroki dostęp do muzyki i podcastów oraz przeglądarka internetowa.

Co ważne, także liczba nowych inteligentnych telewizorów, czyli takich podłączonych do Internetu, ma tendencję wzrostową. Zwiększyła się także liczba aktywnych użytkowników Samsung Smart TV, a interesującym zjawiskiem były powroty do tego typu usług – nawet po długiej nieaktywności. Od kwietnia 2020 roku do kwietnia 2021 roku nastąpił wzrost o 38% liczby aktywnych odbiorców. Być może brak dostępu do większości dotychczasowych rozrywek, takich jak kino czy festiwale spowodował, że użytkownicy, którzy wcześniej nie potrzebowali telewizora z Internetem, podczas pandemii zaczęli poszukiwać nowych domowych rozrywek – tym samym redefiniując rolę domowego ekranu. Szacuje się, że obecnie 3 mln telewizorów Samsung w polskich gospodarstwach domowych jest podłączonych do Internetu.

Smart TV to nie tylko seriale

Inteligentne telewizory Neo QLED i QLED nie tylko dają dostęp do Internetu i szeregu ulubionych aplikacji VOD. Oferują także przydatne funkcje, dzięki którym telewizory jeszcze bardziej dopasowują się do stylu życia użytkowników, ułatwiając pracę i naukę zdalną czy gamingowe rozgrywki.

Wśród ciekawych funkcji warto wymienić choćby PC na Ekranie TV, która umożliwia bezprzewodowe połączenie z komputerem czy laptopem. Tym samym telewizor można wykorzystać jako największy domowy monitor, na którym żaden szczegół nie umknie naszej uwadze. Z kolei dzięki funkcji Dotknij i Wyświetl można w szybki i prosty sposób przełączyć się ze smartfona i kontynuować np. oglądanie serialu czy odtwarzanie muzyki na dużym ekranie. Wystarczy jedynie dotknąć urządzeniem mobilnym do obudowy ekranu, a ten automatyczne wykryje treści.

Gracze czy miłośnicy fitnessu powinni być zadowoleni z funkcji Multi View, która pozwoli podzielić ekran na dwie czy nawet oglądać filmiki instruktażowe, które pozwolą im przejść przez trudniejsze fragmenty gry. Ta funkcja może być równie przydatna do domowych treningów – z jednej strony ekranu możemy oglądać film treningowy, z drugiej – kamerę z naszego smartfona, która pozwoli obserwować nasze ruchy.

Smart TV już na dobre rozgościło się w Polskich domach i stało się dla wielu posiadaczy równie często ważniejsze niż telewizja linearna.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ SAMSUNG