Autoodtwarzanie filmów i przewijanie stron bez końca może być zakazane

Fotorzepa/ Jakub Mikulski

Wideo automatycznie odtwarzane po wejściu na stronę oraz niekończące się przewijanie witryn może zostać uznane za nielegalne przez Senat USA na mocy proponowanych przepisów, dotyczących walki z uzależnieniem technologicznym.

Niektóre funkcje Snapchata, automatyczne odtwarzanie filmów na YouTube i niekończące się wpisy na Facebooku mogą zostać zakazane na mocy przepisów proponowanych w USA. Ustawa SMART (Social Media Addiction Reduction Technology Act) została opracowana przez republikańskiego senatora Josha Hawleya w celu rozwiązania tego, co sam nazwał jako „uzależnienie jako model biznesowy”.

CZYTAJ TAKŻE: 

Celem proponowanych przepisów jest „zakazanie firmom mediów społecznościowych korzystania z praktyk wykorzystujących ludzką psychologię” i wymaganie od nich, aby zwiększyły wysiłki na rzecz walki z uzależnieniem od internetu. W propozycji ustawy Facebook, Instagram, YouTube i Twitter zostały wymienione z nazwy, jako przykłady platform społecznościowych, które stosują obecnie niewłaściwe praktyki.

W szczególności zakazane miałyby być: niekończące się przewijanie wpisów, jak na Facebooku i Twitterze (bez konieczności reakcji ze strony użytkownika w postaci kliknięcia choćby przycisku „wczytaj więcej), eliminacja „naturalnych punktów zatrzymania” (gdy dodatkowa treść jest automatycznie ładowana i wyświetlana – dotyczy to w zasadzie wszystkich mediów społecznościowych”, odtwarzanie muzyki lub filmów bez wyraźnego oddzielnego monitu od użytkownika (jak na Facebooku, YouTube i TikTok), oraz odznaki i nagrody związane z zaangażowaniem (bez rzeczywistej nagrody, takie jak Snapstreaks na Snapchacie).

– Wielka czwórka (Google, Amazon, Facebook, Apple – red.) przyjęła uzależnienie jako model biznesowy – powiedział senator Hawley. – Ich „innowacje” nie mają na celu tworzenie lepszych produktów, ale przyciąganie uwagi za pomocą sztuczek psychologicznych, które uniemożliwiają odwrócenie wzroku – dodał.

Nowe prawo pozwoliłoby amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu (FTC) i Departamentowi Zdrowia i Usług Społecznych (HHS) zmusić gigantów społecznościowych do porzucenia praktyk, które mogłyby prowadzić do uzależnienia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chmura chroni nasze zdrowie

Globalny rynek usług chmurowych dla służby zdrowia osiągnie do 2025 r. wartość ponad 55 ...

Internauta oddaje pieniądze na czas

Tzw. lendtechy, czyli startupy z branży pożyczkowej, zapoczątkowały nową kulturę kredytowania. Badania pokazują, że ...

Google i Apple wchodzą w medycynę

Sektor medyczny to obecnie najbardziej innowacyjna branża na świecie. Największe firmy wydadzą na badania ...

9 listopada to Europejski Dzień Wynalazców. Czy mamy powody do świętowania?

MIT Technology Review ogłosiło coroczną listę „Innovators Under 35”, w której wskazano 35 wyróżniających ...

Wisła napędzi internetowe zbiórki

Rynek tzw. crowdfundingu w Polsce, choć wciąż raczkuje, rośnie w tempie 20–30 proc. rocznie ...

Ma konto na Instagramie. Jej biznes wart jest ponad 1 mld dol.

Huda Kattan, znana influencerka, poinformowała, że chce wprowadzić na giełdę swoją firmę. Huda Beauty ...