Tencent „uśmiercił” 99 milionów ludzi. Katastrofalny błąd serwisu

AFP

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima spowodował śmierć całej populacji prowincji Szantung (Lu).

W poniedziałek Tencent Video wysłał do użytkowników powiadomienie (tzw. push) o skutkach tajfunu Lekima. Później serwis zmienił podaną przez siebie liczbę ofiar na pięć. Wieczorem chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua podała, że na skutek tajfunu Lekima w Chinach zginęło 49 osób, a 21 jest zaginionych.

Na Weibo, chińskiej platformie społecznościowej, Tencent zamieścił oświadczenie wyrażające żal z powodu incydentu. Firma stwierdziła, że błąd był efektem „pomyłek redakcyjnych” i obiecała zrewidowanie obowiązujących u niej praktyk.

Jak wynika z raportu finansowego opublikowanego w maju, na początku 2019 roku Tencent Video miał 89 milionów subskrybentów. Według danych z 2016 roku, prowincję Szantung zamieszkuje 99,4 mln osób.

Tajfun Lekima uderzył we wschodnie wybrzeże Chin w sobotę. W weekend żywioł przeszedł nad prowincjami Zhejiang, Szantung i Anhui.

zew

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Współzałożyciel Apple’a Steve Wozniak radzi, by porzucać Facebooka

Steve Wozniak, który wraz ze Stevem Jobsem założył firmę Apple, w rozmowie z portalem ...

Airbnb wychodzi z internetu

Znany internetowy pośrednik w wynajmie lokali podróżnym zainwestuje w sieć hoteli w Indiach. Chodzi ...

Hakerzy ukradną pieniądze, ale nie wliczysz tego w koszty

Firma nie rozliczy w kosztach straty finansowej, kiedy urzędnicy stwierdzą, że za słabo się ...

Chomikuj.pl na celowniku amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości

Amerykański związek zrzeszający wydawców utworów muzycznych i ścigający internetowych piratów RIAA wystosował wezwanie sądowe ...

Elon Musk łączy ludzki mózg ze sztuczną inteligencją

Założyciel Tesli Elon Musk na pierwszej konferencji NeuraLink ujawnił szczegóły budowy interfejsu mózg-komputer, nad ...

Miliard na posiłki zamawiane online

Wydatki Polaków na internetowe zamawianie posiłków z dowozem do domu rosną nawet w tempie ...