Tencent „uśmiercił” 99 milionów ludzi. Katastrofalny błąd serwisu

AFP

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima spowodował śmierć całej populacji prowincji Szantung (Lu).

W poniedziałek Tencent Video wysłał do użytkowników powiadomienie (tzw. push) o skutkach tajfunu Lekima. Później serwis zmienił podaną przez siebie liczbę ofiar na pięć. Wieczorem chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua podała, że na skutek tajfunu Lekima w Chinach zginęło 49 osób, a 21 jest zaginionych.

Na Weibo, chińskiej platformie społecznościowej, Tencent zamieścił oświadczenie wyrażające żal z powodu incydentu. Firma stwierdziła, że błąd był efektem „pomyłek redakcyjnych” i obiecała zrewidowanie obowiązujących u niej praktyk.

Jak wynika z raportu finansowego opublikowanego w maju, na początku 2019 roku Tencent Video miał 89 milionów subskrybentów. Według danych z 2016 roku, prowincję Szantung zamieszkuje 99,4 mln osób.

Tajfun Lekima uderzył we wschodnie wybrzeże Chin w sobotę. W weekend żywioł przeszedł nad prowincjami Zhejiang, Szantung i Anhui.

zew

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Startup z Korycina wyczyści dom za pomocą żołędzi

Spółka biotechnologiczna prowadząca badania roślinnych składników aktywnych rusza z produkcją na ich bazie innowacyjnych ...

Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek

Firmy kurierskie zacierają ręce. Boom na e-zakupy sprawia, że popyt na ich usługi rośnie ...

Kierowcy będą mogli grać w Teslach. Za pomocą kierownicy i pedałów

Studio Bethesda zapowiedziało współpracę z producentem elektrycznych aut. Jego gry trafią na pokłady samochodów. ...

Microsoft oskarżony o korupcję. Zapłaci gigantyczną karę

Microsoft zapłaci 25 milionów dolarów kary za naruszenie amerykańskiego prawa antykorupcyjnego. Firma naruszyła Foreign ...

Efekt koronawirusa. Apple zamyka w Chinach sklepy, zakłady i biura

Koncern Apple poinformował, że do 9 lutego zamyka wszystkie swoje sklepy, biura i zakłady ...

Sponsor Donalda Trumpa chce się pozbyć prezesa Twittera

Jeden z najzamożniejszych sponsorów prezydenta Donalda Trumpa i Partii Republikańskiej kupił „znaczący” pakiet akcji ...