Tencent „uśmiercił” 99 milionów ludzi. Katastrofalny błąd serwisu

AFP

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima spowodował śmierć całej populacji prowincji Szantung (Lu).

W poniedziałek Tencent Video wysłał do użytkowników powiadomienie (tzw. push) o skutkach tajfunu Lekima. Później serwis zmienił podaną przez siebie liczbę ofiar na pięć. Wieczorem chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua podała, że na skutek tajfunu Lekima w Chinach zginęło 49 osób, a 21 jest zaginionych.

Na Weibo, chińskiej platformie społecznościowej, Tencent zamieścił oświadczenie wyrażające żal z powodu incydentu. Firma stwierdziła, że błąd był efektem „pomyłek redakcyjnych” i obiecała zrewidowanie obowiązujących u niej praktyk.

Jak wynika z raportu finansowego opublikowanego w maju, na początku 2019 roku Tencent Video miał 89 milionów subskrybentów. Według danych z 2016 roku, prowincję Szantung zamieszkuje 99,4 mln osób.

Tajfun Lekima uderzył we wschodnie wybrzeże Chin w sobotę. W weekend żywioł przeszedł nad prowincjami Zhejiang, Szantung i Anhui.

zew

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe specjalizacje na uczelni dla twórców gier

PrimeBit Games, notowany na NewConnect producent gier, rozpoczyna współpracę z Wyższą Szkołą Informatyki i ...

E-sportowy mundial niebawem w Berlinie

E-sportowa Liga Mistrzów, mundial – takie określenia często padają w kontekście profesjonalnych imprez gamingowych ...

Kupujemy mniej PC, komórek i tabletów. Jest jednak jeden hit

Popyt na taki sprzęt, jak komputery PC, telefony komórkowe i tablety w tym roku ...

Oddajemy dane za bezcen. Wystarczy voucher do marketu

Prywatność i dane osobiste stają się cenną walutą w świecie internetu i nowych technologii. ...

Avengers: Koniec gry” najpopularniejszym zagranicznym filmem w Chinach

Chińscy widzowie pokochali amerykańskich superbohaterów z uniwersum Marvela. „Avengers: Koniec gry” stał się najbardziej ...

Gra o Tron: darmowa reklama Starbucksa warta 2 mld dolarów

Niespodziewana wpadka twórców serialu „Gra o Tron” to prawdziwa gratka dla sieci Starbucks. Od ...