Miliard dolarów straty Ubera. Firma obiecuje zysk w 2021 roku

Bloomberg

Spółka oferująca aplikację do zamawiania przejazdów miała w III kwartale 1,16 mld dol. straty netto, wobec 986 mln dol. pod kreską rok wcześniej.

Wyniki Ubera w dalszym ciągu obciążają koszty związane z IPO, które przeprowadzono na NYSE w maju. W III kwartale koszty te wyniosły 401 mln dol. To jednak znacznie mniej niż 3,9 mld USD kosztów, jakie w związku z debiutem Uber poniósł w II kwartale, co doprowadziło do 5,2 mld dol. straty netto.

Spółka ma jednak plan i za dwa lata chce zacząć osiągać zysk. – Wiemy, że oczekuje się od nas rentowności, i spodziewamy się ją osiągnąć w 2021 r. – powiedział Dara Khosrowshahi, prezes Ubera.

Mimo strat, spółka sukcesywnie zwiększa przychody. W III kwartale wyniosły 3,81 mld dol.  co oznacza wzrost o 30 proc. rok do roku. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się 3,69 mld dol. przychodów.

Przychody z działalności Uber Eats, firmy oferującej dowóz jedzenia, wzrosły o 64 proc. rok do roku, do 645 mln dol. W ostatnim kwartale przychody z tego segmentu wyniosły 595 mln dol. Z kolei przygody Uber Freight, jednostki świadczącej usługi spedycyjne, wzrosły o 78 proc. rok do roku i sięgnęły 218 mln dol. Największy segment działalności Ubera, czyli ten związany z pośrednictwem w płatnych przejazdach, dał 2,9 mld dol. przychodów, co oznacza wzrost o 19 proc. rok do roku.

Choć firma nie jest rentowna, posiada sporą ilość gotówki. Na koniec III kwartału środki pieniężne i ich ekwiwalenty wyniosły 12,7 mld dol., o blisko 1 mld dol. więcej niż po II kwartale.

Notowania Ubera, którego IPO było jak dotąd największym w tym roku, spadły od debiutu o 25 proc. Analitycy twierdzą, że akcje spółki w najbliższym czasie będą pod presją. W środę bowiem przestaną obowiązywać umowy typu lock-up i część inwestorów, która do tej pory nie mogła sprzedawać akcji, może zacząć je spieniężać.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przybywa rekordowo dużo e-sklepów. Branża kwitnie

W pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło aż 2,8 tys. sklepów internetowych. To ...

Muzyczny serwis Spotify testuje aplikację dla dzieci

Popularna platforma muzyczna Spotify wystartowała właśnie z nową, samodzielną aplikacją „Spotify Kids”. Na razie ...

SoftBank przeprowadzi ofertę akcji wartą 21 mld dolarów

Japoński współwłaściciel Ubera i WeWork, ze sprzedaży akcji swojego biznesu telefonii mobilnej chce pozyskać 2,4 ...

Sieć dusi tradycyjne sklepy

Już 63 proc. internautów wydaje online co najmniej tyle, co w stacjonarnych sklepach. Zmiany ...

Jak przygotować firmę do audytu

Ostatnio daje się zaobserwować tendencję niemalże ogólnoświatową, że producenci oprogramowania traktują audyty jako dodatkowe ...

Nie wszyscy programiści będą zarabiać krocie. Kto będzie na topie?

Specjaliści IT, na czele z deweloperami, długo będą w czołówce poszukiwanych pracowników. Najlepiej opłacani ...